Social media marketing

Online marketing memes (part 3)

Door:

Christian Broekmeulen

16 november 2020

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF-formaat in je mailbox.

Aaah lekker. Online marketing memes. Een jaarlijks terugkerend ritueel en vandaag alweer de derde editie. Zet je schrap voor de online marketing memes: Part 3.

Bekijk ook de voorgaande jaargangen: Marketing memes part 2 en marketing memes part 1.

Automatische Google campagnes

Online marketing memes (part 3)

Automatische biedingen en vooral automatische campagnes hebben nog steeds een slechte reputatie onder marketeers. Maar kunnen zeker van toegevoegde waarde zijn in je Google Ads strategie.

Ook relevant: Maak een succes van je Google Ads dynamic search ads

Het belang van een goede Google ranking

Online marketing memes (part 3)

Met de voortdurende uitbreidingen van Google op de zoekresultatenpagina is een hoge positie van je website nog extra van belang.

Ook relevant: SEO op een hoger niveau met position-zero
Ook relevant: SEO zo doe je het beter dan je concurrenten

Je concurrent in Google Ads

Online marketing memes (part 3)

Het klikken op de advertentie van je concurrent is niet bepaald sportief en daarmee sponsor je voornamelijk Google. Veel beter kan je met strategische online marketing stappen je concurrent consistent te snel af zijn.

Ook relevant: Concurrent adverteert op jouw bedrijfsnaam, wat nu?
Ook relevant: Wat spookt de concurrentie eigenlijk uit?

Weinig engagement op blog posts

Online marketing memes (part 3)

Doe je erg je best op allerlei social media kanalen, maar krijg je weinig likes of andere reacties op je berichten? Onderzoek of je doelgroep überhaupt wel actief is op die kanalen, en of je met je berichten wel iets bij je potentiële klanten losmaakt.

Ook relevant: Hoe een buyer persona je helpt om inzicht in een doelgroep te krijgen

SEO onderzoek in nichemarkten

Online marketing memes (part 3)

O, o, o, wat kan het uitdagend zijn om een zoekwoordonderzoek te doen voor hele specifieke onderwerpen in een niche-markt. Alhoewel het zoekvolume op de zoektermen laag is, kan het een hele waardevolle inzichten geven in (bijvoorbeeld) de long-tail varianten van de zoekwoorden. Zo leer je de doelgroep gelijk wat beter kennen (én krijg je inspiratie voor nieuwe website-content!).

Ook relevant: SEO voor dummies
Ook relevant: SEO uitbesteden

Het gebruik van Broad Match Keywords in Google Ads campagnes

Online marketing memes (part 3)

Een hele makkelijke manier om je advertentiebudget te verspillen is het opnemen van generieke “broad match” zoekwoorden in je Google Ads.

Hoe zit dat in jouw campagnes? Doe de gratis Google Ads review.

Blijf Google Ads optimaliseren

Online marketing memes (part 3)

Google Ads is helaas geen “set-up & forget“-ding. Houd voortdurend een vinger aan de pols met betrekking tot het advertentiebudget dat is besteed en de resultaten van je campagnes.

Ook relevant: Google Ads optimalisatie in 6 stappen
Ook relevant: Waarom je Google Ads campagnes optimaliseren?

Remarketing campagnes in alle soorten en maten

Online marketing memes (part 3)

Van smart-shopping in Google Ads, tot Facebook Ads en Pinterest Ads. (Dynamische) remarketing is overal!

Ook relevant: Dynamische remarketing in Pinterest
Ook relevant: Maak je eigen banner voor dynamische remarkering

Het belang van on-page SEO

Online marketing memes (part 3)

Natuurlijk, content is belangrijk voor goede zoekmachineoptimalisatie. Net zoals een snelle website, een mooi linkprofiel en goede on-page codes. Maar zelfs dan kan het nog een zware dobber worden….

Ook relevant: Je website staat niet hoog in Google (en dit is waarom)
Ook relevant: Hoger in Google met deze 3 tactieken

B2B marketeers op Snapchat

Online marketing memes (part 3)

Zorg dat je boodschap en kanaal aansluit bij je doelgroep en blijf authentiek. Breng bijvoorbeeld je eigen marketingfunnel in kaart en realiseer voor elke fase aantrekkelijke lead-magnets.

Ook relevant: De online marketing funnel
Ook relevant: B2B leadgeneratie: 4 ideeën voor je nieuwe leadmagnet

Online marketing memes (part 3)

Labels:

Over de schrijver:

Christian Broekmeulen

Christian wordt als performance marketing specialist blij als het gaat over het behalen van positieve ROI. Zijn weapons of choice zijn Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn ads, Amazon Ads en SEO. Hij deinst ook niet terug voor de realisatie van goede dashboards of Tagmanager implementaties. Vooral als het wat ingewikkelder wordt.

Social media uitbesteden?

Groei op LinkedIn, Facebook, Instagram of Pinterest. Genereer meer leads en omzet met slimme campagnes en social media tactieken.


Meer informatie over social media uitbesteden.

  1. Leadgeneratie via social media
  2. Effectieve social media strategie
  3. Duidelijke dashboards & rapportages
  4. Vele kanalen zoals Pinterest, LinkedIn, Facebook en Instagram
  5. Bespaar tijd & verhoog kwaliteit
  6. Meer fans, meer traffic, hogere omzet

Online marketing uitbesteden?

Dankzij veel ervaring met social media marketing en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact
arrow-up