Zoekmachine optimalisatie.

SEO uitbesteden

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Google wordt steeds slimmer. En kritischer. Dat betekent dat je flink aan de slag moet om ervoor te zorgen dat je website in de zoekresultaten op een hogere positie komt. Met alleen de juiste zoekwoorden en kwalitatief goede content ben je er nog niet. Google kijkt namelijk ook onder de motorkap van je website. Is de gebruikte code helder? Is je website wel snel genoeg? En is je interne linkstructuur op orde?

Veel werk, inderdaad. Daarbij is Search Engine Optimization (SEO) ook nog eens iets wat blijvend om aandacht vraagt. Google verandert regelmatig zijn algoritmes, wat gevolgen kan hebben voor de positie van jouw website. En ook je concurrenten zitten niet stil. Belangrijk dus om hen goed in de gaten te houden. Welke zoekwoorden gebruiken zij? Hoe ranken ze daarmee bij Google? En wat is de kwaliteit van hun content? Jouw uitdaging: ervoor zorgen dat je die concurrenten altijd een stapje voor bent.

Lange adem

Extra lastig bij dit alles: als je net een website lanceert, kan het wel een tijdje duren voor je echt resultaat ziet van al je SEO-inspanningen. Dat kan maanden duren. En soms zelfs jaren, als je een hoge positie ambieert op een populair zoekwoord. Als je het alleen van de zoekresultaten op Google moet hebben, moet je dus een lange adem hebben.

Gratis bezoekersstroom

Adverteren dan maar? Op Google of op social media? Dat kan inderdaad een goede optie zijn. Op die manier kun je op korte termijn het aantal bezoekers op je website vergroten. Maar zorg er ondertussen ook voor dat de SEO helemaal op orde is en blijft. Want dat blijft toch het mooiste: een bezoekersstroom die jou via een zoekopdracht bij Google weten te vinden, zonder dat je daar extra voor hoeft te betalen.

Hoger in Google

Google is er niet om jouw website te promoten. Dat moet je toch echt zelf doen. Dus schrijf blogs en artikelen met informatie waar je jouw doelgroep echt verder mee helpt (of laat ons dat schrijfwerk doen). En onderzoek of andere partijen daar op hun website naar willen verwijzen (backlinks). Het mooie van die tactiek: als je op die manier veel bezoekers weet te trekken, ziet Google dat ook, en stijg je daardoor weer wat in de ranking. Win-win dus.

SEO uitbesteden

We hebben je aan het begin van dit artikel al gewaarschuwd: SEO is veel werk. Maar als je het goed aanpakt, gaat het je op de lange termijn wel veel opleveren. Daarbij kun je het SEO-werk, of een deel daarvan, ook uitbesteden. Kies je voor ons? Dan ben je verzekerd van een team dat er echt bovenop zit en dat de ontwikkelingen goed in de gaten houdt. Belangrijk, want SEO is niet iets wat je er even bij doet.

Samenwerken met Rooza Online Marketing

Het bovenstaande is nog maar een topje van de SEO-ijsberg. Als specialisten weten we precies wat je moet doen voor een hogere ranking binnen Google. En misschien nog wel belangrijker: we weten ook wat je juist niet moet doen. Dus hulp nodig op het vlak van SEO? Neem dan vooral contact met ons op.

Veelgestelde vragen over SEO

Online marketing dreamteam

Het gaat niet alleen om data, maar ook om vertrouwen. Ga met ons in zee en wij gaan voor je door het vuur. Vraag ons uit, daag ons uit.