Google Ads (SEA)

Maak je eigen banner voor Adwords Dynamic Remarketing

Door:

Tim Rooza

20 juni 2018

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF formaat in je mailbox.

Met dynamische remarketing banners in Adwords kan je producten in je banners tonen die de bezoekers eerder op je website hebben bekeken. Een zeer relevante én effectieve methode van remarketing voor webshops! Enig nadeel…. De vormgeving van die banners is saai en weinig onderscheidend. Tijd om daar verandering in te brengen door het maken van je eigen, custom, dynamic remarketing banners!

Standaard Dynamic Remarketing banners

De standaard dynamische remarketing banners kennen we allemaal wel. Basicly bestaan die uit wat productafbeeldingen, een logo en een call-to-action (optioneel). Je mag zelf in de Google Adwords interface wat kleuren en lettertypes wijzigen.

Een voorbeeld van een standaard (dynamische) remarketing banner zie je hier:

Remarketing Banner Adwords

Dit is in veel gevallen voldoende. Heb je echter bijvoorbeeld strenge eisen met betrekking tot de branding van je webshop? Dan heb je ook de mogelijkheid om zélf een eigen dynamic remarketing banner te maken. Zie het voorbeeld hieronder:

custom dynamic remarketing banner

 

Aan de slag met Google Web Designer (GWD)
Kleine disclaimer,….De tool “Google Web Designer” heeft een flinke leercurve.  Verwacht niet dat je binnen een uurtje een meesterwerk oplevert. Oefening baart kunst 😉 (gevoel voor design helpt hierbij ook)

Voor het maken van custom dynamic remarketing banners  gaan we aan de slag met Google Web Designer. Een gratis (maar professionele) tool die Google beschikbaar stelt voor het kunnen ontwikkelen van HTML5 banners en visuals. Deze tool is zeer krachtig en kan schitterende banners (inclusief animaties) maken. Het downloaden en installeren van de tool kost je niet meer dan een paar minuten.

Begin met een goede basis template

De volgende stap is het kiezen van een goed template als uitgangspunt. Het is belangrijk dat je niet from scratch begint. Bespaar tijd (en frustraties vanwege afgekeurde uploads in een later stadium) door een bestaand template te kiezen met veel overeenkomsten met de uiteindelijke banner.

Templates kiezen kan (sinds kort) in GWD zelf, maar ook op de website richmediagallery.com. Let op dat je hier de juiste filters kiest, anders loop je het risico dat je banner door Adwords niet wordt geaccepteerd. Volg deze deeplink voor GWD dynamic remarketing banner templates voor Adwords.

Bewerk de template in GWD

Nadat je de template hebt gekozen en geopend in GWD, heb je volledige vrijheid om je creativiteit de vrije loop te laten. Denk aan animaties, vormen, afbeeldingen, teksten, you name it…

Ben je nog niet bekend met GWD, dan is het nu de tijd om tutorials te volgen, en how-to’s te bekijken. Een how-to die ik erg nuttig vond betreft het koppelen van data uit je productfeed aan de verschillende elementen in je banner. Inmiddels is de interface van GWD een beetje gewijzigd – maar de werkwijze is nog identiek:

Upload je banner in Adwords

Na je deep-dive in GWD helemaal tevreden met je banner? Tijd om deze aan de wereld te tonen! Uploaden gaat eenvoudig via de Adwords interface:

  1. Click the Ads tab.
  2. Click + Ads and select Ad gallery.
  3. Select Dynamic ads.
  4. Select Upload your own layout.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het maken van custom dynamic remarketing banners voor Adwords. Vragen, opmerkingen of suggesties? Neem contact op!

Gratis analyse van jouw Google Ads

Met maatwerk software en slimme koppeling met Google analyseren we de campagnes geautomatiseerd op kwaliteit en signaleren we Quick wins. Vul je e-mailadres in: je ontvangt dan direct een e-mail vanwaaruit je analyse gestart kan worden. Binnen 5 minuten ontvang je een waardevolle rapportage.

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Google Ads uitbesteden?

Laat een efficiënte en effectieve Google Ads campagne creëren door een bureau met zó veel SEA ervaring dat Google Ads voor hen als natuurlijke habitat aanvoelt.


Meer informatie over google ads uitbesteden.

  1. Google Ads gecertificeerd
  2. Google Ads voor webshops
  3. Google Ads voor B2B & leadgeneratie
  4. Google Shopping (i.c.m. met CSS)
  5. Ook voor Google Ad Grants (non-profit)

Samenwerken?

Met flink wat ervaring op het gebied van google ads (sea) en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact