Google Ads (SEA)

3 Google Ads ad extensies die (te) weinig gebruikt worden

Door:

Tim Rooza

16 augustus 2018

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF-formaat in je mailbox.

Mede dankzij de gratis Adwords account audits krijg ik nogal wat Adwords accounts onder ogen. De meeste campagnes maken gebruik van extenties als highlights, call-outs en sitelinks. Maar er zijn ook extenties die structureel over het hoofd gezien worden. Tijd om die eens in het zonnetje te zetten!

Bericht extensies

De bericht extentie stelt mobiele gebruikers in staat om op een laagdrempelige wijze via een SMS contact op te nemen met de adverteerder. Al eind 2016 gelanceerd en (ondanks mijn blogpost van januari 2017) zie ik deze nog maar mondjesmaat voorbijkomen. Waarschijnlijk omdat er een mobiel nummer voor vereist is en de meeste organisaties “gewoon” gebeld worden op het algemene telefoonnummer. Voor de kleinere ondernemer biedt deze extentie daarentegen een mooie, laagdrempelige, optie tot klantcontact.

bericht extensie

Prijs extensies

Met prijs-extensies van Google Adwords maak je de advertenties in 1 klap relevanter én opvallender. Helaas zijn ze een echte pain-in-the-ass om ze toe te voegen en up to date te houden. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat deze extensie zo weinig wordt ingezet. Zonde!

prijsextensies

Trouwens, ik heb geprobeerd de pijn wat te verlichten met deze tool: Adwords Prijs Extensies Automatisch Genereren

Promotie extensies

De “promotie”-extentie was/is alleen beschikbaar via de “Nieuwe Adwords Interface”, en dat verklaart waarschijnlijk waarom deze zo weinig wordt ingezet 🙄. Met de promotie-extentie kan je tijdelijke aanbiedingen extra in het zonnetje zetten. Het inzetten van de promotie-extentie kan een zeer positieve invloed hebben op je doorklikratio’s. Aangezien Google zijn nieuwe interface inmiddels aan iedereen actief aanbiedt, verwacht ik dat deze extentie op korte termijn wel aan populariteit zal gaan winnen.

Google Ads promotie

 

Tijd voor een opfrisser?

Advertentie-extenties zijn erg belangrijk voor het optimaliseren van de doorklikratio’s (CTR)  en daarmee je campagnesucces. Is jou Google Ads account inmiddels toe aan een opfrisser? Neem dan contact op. Ben je benieuwd naar de prestaties en algehele staat van je Adwords account? Laat dan (gratis en direct klaar) de Adwords analyse uitvoeren.

Gratis analyse van jouw Google Ads

Met maatwerk software en slimme koppeling met Google analyseren we de campagnes geautomatiseerd op kwaliteit en signaleren we Quick wins. Vul je e-mailadres in: je ontvangt dan direct een e-mail vanwaaruit je analyse gestart kan worden. Binnen 5 minuten ontvang je een waardevolle rapportage.

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Google Ads uitbesteden?

Laat een efficiënte en effectieve Google Ads campagne maken door een bureau met zó veel SEA-ervaring dat Google Ads voor hen als natuurlijke habitat aanvoelt.


Meer informatie over google ads uitbesteden.

  1. Google Ads gecertificeerd
  2. Google Ads voor webshops
  3. Google Ads voor B2B & leadgeneratie
  4. Google Shopping (i.c.m. met CSS)
  5. Ook voor Google Ad Grants (non-profit)

Online marketing uitbesteden?

Dankzij veel ervaring met google ads (sea) en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact