Google Ads (SEA)

Direct klantcontact met de “Click-to-Message” Google Adwords extentie

Door:

Tim Rooza

25 januari 2017

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF formaat in je mailbox.

Een paar maanden geleden werd de “Click-to-message” advertentie extentie voor alle accounts binnen Adwords beschikbaar. Deze extentie is vergelijkbaar met “click-to-call”, die al jaren voor ieder te gebruiken is. De click-to-message extentie stelt mobiele gebruikers in staat om op een laagdrempelige wijze via een SMS contact op te nemen met de adverteerder.

De “click-to-message” verschijnt onder de “click-to-call” op mobiele apparaten, zodra hierop wordt geklikt opent de telefoon een voorgedefinieerd SMS bericht; waarbij de gebruiker deze alleen nog hoeft te bevestigen.

Adwords click-to-message Ad extentie

Zoals in bovenstaand voorbeeld te zien is; is het mogelijk een eigen Call to Action te maken (dit in tegenstelling tot de click-to-call extentie).

De click-to-message extentie is in te stellen op Campagne- en Ad group niveau en te schedulen. En dus uitstekend af te stemmen op openingstijden en/of beschikbare bereikbaarheid.

Adwords click to message instellingen

Het is fantastisch om een dergelijke directe lijn met je potentiële klanten te hebben, maar erg schaalbaar is het niet. Voor grotere accounts/organisaties zal er een (mobiele) telefoonnummer beschikbaar gesteld moeten worden en elke SMS zal handmatig en snel beantwoord moeten worden. Voor de wat kleinere organisaties is dit geen probleem, vaak zelfs wenselijk, maar voor grotere organisaties kan dit een worsteling zijn.

Lead nurturing via SMS

Hierop wordt slim ingespeeld door verschillende bedrijven die hier een complete oplossing voor bieden. Compleet met SMS Lead Nurturing programma’s, SMS drip campaigns en SMS autoresponders. Hier het ik nog geen ervaring mee opgedaan, maar het ziet er veelbelovend uit:

 

 

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Google Ads uitbesteden?

Laat een efficiënte en effectieve Google Ads campagne creëren door een bureau met zó veel SEA ervaring dat Google Ads voor hen als natuurlijke habitat aanvoelt.


Meer informatie over google ads uitbesteden.

  1. Google Ads gecertificeerd
  2. Google Ads voor webshops
  3. Google Ads voor B2B & leadgeneratie
  4. Google Shopping (i.c.m. met CSS)
  5. Ook voor Google Ad Grants (non-profit)

Samenwerken?

Met flink wat ervaring op het gebied van google ads (sea) en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact