Corona update: Wij staan, ook nu, klaar voor nieuwe (& bestaande) opdrachtgevers. Leer ons kennen.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

De ‘beste’ blogs van 2018

Door:

Tim Rooza

27 december 2018

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF formaat in je mailbox.

Het einde van het jaar is aangebroken en dus ontkomen we er niet aan: Toplijstjes. Ik doe ook een duit in het zakje en heb een lijstje gemaakt met de “beste” (of handigste) blogs, handpicked, die in 2018 op deze website zijn verschenen.

Dé ‘ontdekking’: Phrase Match Modifier

Het vakgebied rondom Google Ads/SEA/PPC is voortdurend in beweging. Dagelijks zijn er wel nieuwe hacks, tips en tricks voor het verbeteren van je resultaten. Echt nieuwe ontdekkingen zijn er daarentegen niet zoveel. Dit artikel genereerde, misschien wel daarom, flink wat aandacht:

Dé ‘publiekstrekker’: Bereken klantwaarde

Het blog over de berekenen van klantwaarde is dankzij hoge SEO posities een grote publiekstrekker geworden.

Dé ‘oude bekende’: blog-ception

Een afgezaagd onderwerp, maar toch een persoonlijke favoriet. In het “blog over bloggen” vertelde ik over mijn persoonlijke drijfveren om te bloggen en hoe deze in de loop der tijd zijn veranderd.

Dé ‘tip’: Plaatsnaam verwerken in Google Ads

In het kader van “vergroot relevantie door personalisatie” is dit artikel met uitleg over het verwerken van plaatsnamen in Google Ads een must-read (inclusief handige plaatsnamenlijst).

Dé ‘uitgebreide’: starten met online marketing

Ditmaal een wat uitgebreider verhaal over het starten met online marketing. Een mooie kapstok met verwijzingen naar andere artikeltjes voor meer diepgang.

Dé ‘AVG’: Maak zelf een cookie-notice in GTM

2018 was het jaar waarin de AVG van kracht werd en webmasters massaal minder koekjes gingen uitdelen. In dit blogartikel wordt stap-voor-stap uitgelegd hoe je een eigen cookiebar maakt in Google Tagmanager. Compleet met demo-site en download-file.

Dé ‘Tool(s)’

Ik weet dat ze zeggen: Kill Your Darlings….Maar niet in dit geval 🙂 De realisatie van elk van deze tools heeft flink wat nachtrust gekost, maar worden door vele online marketeers zeer regelmatig gebruikt. Definitely worth it. Onderstaande (met name) SEA tools zijn afgelopen jaar ontwikkeld:


Labels:

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

SEO uitbesteden?

Kies voor een hogere ranking met behulp van gedegen zoekwoordonderzoek, concurrentieanalyse en advies. Mét of zonder uitvoering (techniek, contentcreatie & rapportage)!


Meer informatie over seo uitbesteden.

  1. Zoekwoordonderzoek, concurrentieanalyse en SEO strategie laten bepalen
  2. Onpage- en offpage optimalisaties van je website
  3. Hoger in Google

Samenwerken?

Met flink wat ervaring op het gebied van zoekmachine optimalisatie (seo) en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact