Plaatsnaam verwerken in Adwords advertentieteksten

You may also like...

2 reacties

  1. Mathijs schreef:

    Interessant. Moet je hiervoor dan ook niet aparte landingspagina’s maken met de woonplaat erin voor de relevantie score?
    Je ziet dit ook vaak op sites, dat ze dan bijvoorbeeld website maken haarlem, website maken amsterdam etc als pagina in de footer hebben staan.
    Dan wordt het alweer een stuk meer werk.

    • Rooza Online Marketing schreef:

      Hi Matthijs; dat hoeft niet per se. Ik heb goede scores en CTR zonder plaatsspecifieke landingspagina’s.
      Als je wel aparte landingspagina’s voor de ads wil maken. Dan zou je dit kunnen overwegen- maar dan heb je wel wat “server-side magic” nodig 🙂

      Elke locatie heeft van Google een ID gekregen. Welke ID bij welke plaats hoort is terug te vinden in de geotargets lijst (zie blogbericht).
      De ID van de GEOlocatie kan je meegeven als ValueTrack parameter. Gebruik daar de ingebouwde {loc_physical_ms} variabele voor.
      Aan de server-side kant kan je die dan matchen met de plaats en de juiste content tonen 💪

      Dan hoef je dus niet daadwerkelijk voor elke plaatsnaam een landingspagina aan te maken, maar heb je wel hetzelfde effect.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *