Wij delen graag dashboarding & analytics kennis
Dashboarding & analytics artikelen Pagina 9
Artikelen over dashboarding & analytics (49)
Wat te doen als Adwords te weinig sales oplevert?
Door Tim Rooza, 06 juni 2017
Eerste prioriteit bij online marketing (Adwords) campagnes voor webshops is het verhogen van het aantal online verkopen. Wat te doen als de resultaten tegenvallen? Doe een stap terug Probeer niet gelijk conclusies […]
3 “Killer” Calculated Metrics in Google Analytics
Door Tim Rooza, 01 maart 2017
Na het bestuderen van honderden accounts en implementaties van Google Analytics voor evenzoveel verschillende websites, is het aantal keren dat ik ze ben tegengekomen op 1 hand te tellen: Calculated Metrics. […]
Wordt je Analytics data verknoeid door paymentproviders?
Door Tim Rooza, 10 mei 2016
Wordt je Google Analytics data verknoeid door paymentproviders (Bijvoorbeeld ideal.ing.nl etc.)? Dan worden deze paymentproviders ten onrechte als verwijzingsverkeer aangemerkt in je statistieken! Verwijzingsverkeer in Google Analytics is het verkeerssegment […]
Tag management systemen
Door Tim Rooza, 24 februari 2016
Tag management systemen maken het gemakkelijk om analyse, marketing en andere tag-gebaseerde codes op een website te beheren. In plaats van het (laten) implementeren van tags in de code van […]
Het tracken van formulieren zonder “thank-you page” in GTM
Door Tim Rooza, 31 augustus 2015
LET OP: Dit is een verouderd artikel, inmiddels zijn er betere methodes. Bekijk https://rooza.nl/track-formulieren-zonder-thank-you-page-2018/ Het bijhouden van het aantal keer dan een formulier wordt verzonden is vaak een onmisbare stap in […]