Wij delen graag dashboarding & analytics kennis
Dashboarding & analytics artikelen
Artikelen over dashboarding & analytics (51)
Parameters doorsturen naar Calendly voor Offline Conversie Tracking of UTM Tagging
Door Christian Broekmeulen, 26 juni 2024
Wil je weten welke Google Ads-klikken resulteren in afspraken of wil je meer inzicht in de herkomst van je afspraken via UTM-tagging? In deze blogpost leer je hoe je aangepaste […]
Offline conversion tracking: van klik tot klant
Door Nino Kraus, 11 juni 2024
Als online marketeer ken je dit vast wel: je draait Google Ads campagnes voor een B2B bedrijf en ziet leads binnenkomen. Je denkt: ik ben lekker bezig! En dat ben […]
Referral verkeer uitsluiten in GA4: twee manieren
Door Christian Broekmeulen, 20 maart 2024
Referral verkeer ofwel “doorverwijzend verkeer”, zijn bezoekers welke via een andere website op jouw website terecht komen. In Google Analytics wordt dit verkeer als ‘referral’ toegewezen met daarbij de verwijzende […]
Taal variabele in Google Tag Manager
Door Christian Broekmeulen, 06 maart 2024
Het kan erg nuttig zijn om binnen Google Tag Manager toegang te hebben tot een variabele die de taal van een webpagina aangeeft. Zo vragen bijvoorbeeld bepaalde cookie banners hierom […]
E-mailmarketing: met deze 3 metrics meet je de effectiviteit
Door Emma, 11 januari 2024
Getallen en cijfers zijn voor marketeers erg belangrijk. Gaandeweg geven cijfers ons namelijk inzicht in hoe we resultaten kunnen verbeteren. E-mailmarketing is voor veel bedrijven een belangrijk medium voor klantcommunicatie. […]