Wij delen graag dashboarding & analytics kennis

Dashboarding & analytics artikelen

Zorg dat je de juiste data hebt voor het maken van slimme beslissingen

Artikelen over dashboarding & analytics (35)

  • Privacyvriendelijk instellen Google Analytics

    Door Christian Broekmeulen, 20 januari 2022

    De Oostenrijkse privacytoezichthouder rondde in januari 2022 een onderzoek af naar het gebruik vanGoogle Analytics door een Oostenrijkse website. Volgens dat onderzoek blijkt Google Analytics in dit geval niet aan […]

  • Facebook Ads UTM tagging

    Door Christian Broekmeulen, 16 december 2021

    UTM-tagging (Urchin Tracking Module) is een vorm van URL tagging waarbij informatie aan een link wordt toegevoegd. UTM tagging wordt gebruikt door Google Analytics om de herkomst van het verkeer […]

  • Referral verkeer uitsluiten in GA4: twee manieren

    Door Christian Broekmeulen, 19 november 2021

    Referral verkeer ofwel “doorverwijzend verkeer”, zijn bezoekers welke via een andere website op jouw website terecht komen. In Google Analytics wordt dit verkeer als ‘referral’ toegewezen met daarbij de verwijzende […]

  • Server side tagging & tracking

    Door Christian Broekmeulen, 22 december 2020

    Onlangs is server side tagging door Google uitgerold als public beta. Server side tagging is op zichzelf niet nieuw, maar nu Google zich er actief mee bemoeit lijkt het de […]

  • UTM-parameters “doorgeven” tussen websites

    Door Christian Broekmeulen, 20 augustus 2020

    Stel: Je hebt 2 websites. Met online campagnes promoot je website A. Deze website, bijvoorbeeld een actiesite of landingpage, verwijst je bezoeker naar website B (bijvoorbeeld je webshop). Hoe meet […]

0%
arrow-up