Wij delen graag dashboarding & analytics kennis

Dashboarding & analytics artikelen

Zorg dat je de juiste data hebt voor het maken van slimme beslissingen

Artikelen over dashboarding & analytics (38)

  • Datastudio traag? Zó verbeter je de laadtijden (90%!)

    Door Christian Broekmeulen, 19 mei 2022

    Veel gebruikers van Google Datastudio klagen over de lange laadtijden van hun dashboard, maar weten niet dat de snelheid van de meeste dashboards met wel 90% verbeterd kan worden met […]

  • Matomo (piwik) als alternatief voor Google Analytics

    Door Tim Rooza, 22 maart 2022

    Onlangs heeft Google aangekondigd per 1 juli 2023 te stoppen met Universal Analytics en alleen nog maar Google Analytics 4 te ondersteunen. Voor veel webmasters betekent dit een keuzemoment. Klakkeloos […]

  • Google Ads enhanced conversions: van lead tot conversie

    Door Christian Broekmeulen, 23 februari 2022

    Voor B2B Google Ads campagnes is het meten van echte conversies een uitdaging. Waarschijnlijk meet je al wel hoeveel leads je verzamelt, maar meet je ook hoeveel van deze leads […]

  • Privacyvriendelijk instellen Google Analytics

    Door Christian Broekmeulen, 20 januari 2022

    De Oostenrijkse privacytoezichthouder rondde in januari 2022 een onderzoek af naar het gebruik vanGoogle Analytics door een Oostenrijkse website. Volgens dat onderzoek blijkt Google Analytics in dit geval niet aan […]

  • Facebook Ads UTM tagging

    Door Christian Broekmeulen, 16 december 2021

    UTM-tagging (Urchin Tracking Module) is een vorm van URL tagging waarbij informatie aan een link wordt toegevoegd. UTM tagging wordt gebruikt door Google Analytics om de herkomst van het verkeer […]

0%
arrow-up