Tip: Hét alternatief voor Google Optimize & A/B-testen is itClicked.nl.

Wij delen graag dashboarding & analytics kennis

Dashboarding & analytics artikelen

Zorg dat je de juiste data hebt voor het maken van slimme beslissingen

Artikelen over dashboarding & analytics (51)

  • Parameters doorsturen naar Calendly voor Offline Conversie Tracking of UTM Tagging

    Door Christian Broekmeulen, 26 juni 2024

    Wil je weten welke Google Ads-klikken resulteren in afspraken of wil je meer inzicht in de herkomst van je afspraken via UTM-tagging? In deze blogpost leer je hoe je aangepaste […]

  • Offline conversion tracking: van klik tot klant

    Door Nino Kraus, 11 juni 2024

    Als online marketeer ken je dit vast wel: je draait Google Ads campagnes voor een B2B bedrijf en ziet leads binnenkomen. Je denkt: ik ben lekker bezig! En dat ben […]

  • Referral verkeer uitsluiten in GA4: twee manieren

    Door Christian Broekmeulen, 20 maart 2024

    Referral verkeer ofwel “doorverwijzend verkeer”, zijn bezoekers welke via een andere website op jouw website terecht komen. In Google Analytics wordt dit verkeer als ‘referral’ toegewezen met daarbij de verwijzende […]

  • Taal variabele in Google Tag Manager

    Door Christian Broekmeulen, 06 maart 2024

    Het kan erg nuttig zijn om binnen Google Tag Manager toegang te hebben tot een variabele die de taal van een webpagina aangeeft. Zo vragen bijvoorbeeld bepaalde cookie banners hierom […]

  • E-mailmarketing: met deze 3 metrics meet je de effectiviteit

    Door Emma, 11 januari 2024

    Getallen en cijfers zijn voor marketeers erg belangrijk. Gaandeweg geven cijfers ons namelijk inzicht in hoe we resultaten kunnen verbeteren. E-mailmarketing is voor veel bedrijven een belangrijk medium voor klantcommunicatie. […]

0%