Wij delen graag dashboarding & analytics kennis
Dashboarding & analytics artikelen Pagina 3
Artikelen over dashboarding & analytics (49)
Content Security Policy (CSP) instellen voor GTM en Google Analytics
Door Christian Broekmeulen, 06 oktober 2022
Content Security Policy (CSP) is een web-beveiliging bedoeld om hackaanvallen te voorkomen door alleen geautoriseerde applicaties toe staan om met de (web)-server te ‘praten’. Als de server gebruik maakt van […]
Data-driven attributie: de nieuwe standaard in Google Ads
Door Tim Rooza, 13 september 2022
Oei. Droge kost. Maar wel belangrijk. Google Ads gaat het standaard attributiemodel wijzigen. Dit heeft invloed op de manier waarop de conversies in je Google Ads campagnes worden toegewezen. Wat gaat […]
Looker Studio (voorheen Google Data Studio) traag? Zó verbeter je de laadtijden (90%!)
Door Christian Broekmeulen, 19 mei 2022
Veel gebruikers van Google Looker Studio (voorheen Google Data Studio) klagen over de lange laadtijden van hun dashboard, maar weten niet dat de snelheid van de meeste dashboards met wel […]
Matomo (piwik) als alternatief voor Google Analytics
Door Tim Rooza, 22 maart 2022
Onlangs heeft Google aangekondigd per 1 juli 2023 te stoppen met Universal Analytics en alleen nog maar Google Analytics 4 te ondersteunen. Voor veel webmasters betekent dit een keuzemoment. Klakkeloos […]
Google Ads enhanced conversions: van lead tot conversie
Door Christian Broekmeulen, 23 februari 2022
Voor B2B Google Ads campagnes is het meten van echte conversies een uitdaging. Waarschijnlijk meet je al wel hoeveel leads je verzamelt, maar meet je ook hoeveel van deze leads […]