Wij delen graag dashboarding & analytics kennis

Dashboarding & analytics artikelen Pagina 2

Zorg dat je de juiste data hebt voor het maken van slimme beslissingen

Artikelen over dashboarding & analytics (38)

  • Referral verkeer uitsluiten in GA4: twee manieren

    Door Christian Broekmeulen, 19 november 2021

    Referral verkeer ofwel “doorverwijzend verkeer”, zijn bezoekers welke via een andere website op jouw website terecht komen. In Google Analytics wordt dit verkeer als ‘referral’ toegewezen met daarbij de verwijzende […]

  • Server side tagging & tracking

    Door Christian Broekmeulen, 22 december 2020

    Onlangs is server side tagging door Google uitgerold als public beta. Server side tagging is op zichzelf niet nieuw, maar nu Google zich er actief mee bemoeit lijkt het de […]

  • UTM-parameters “doorgeven” tussen websites

    Door Christian Broekmeulen, 20 augustus 2020

    Stel: Je hebt 2 websites. Met online campagnes promoot je website A. Deze website, bijvoorbeeld een actiesite of landingpage, verwijst je bezoeker naar website B (bijvoorbeeld je webshop). Hoe meet […]

  • Enhanced E-commerce tracking voor Woocommerce met Google Tag Manager

    Door Christian Broekmeulen, 29 juli 2020

    Enhanced e-commerce tracking voor je Woocommerce webshop in 3 simpele stappen. Na het instellen van enhanced e-commerce tracking kun je het Google Analytics e-commerce rapport gebruiken om het koopgedrag van […]

  • Datablending met NULL-waardes in Data Studio

    Door Christian Broekmeulen, 13 mei 2020

    Google Data Studio is een krachtige tool voor het maken van dashboards en rapportages. Échte toegevoegde waarde in je rapporten onstaan door het combineren van verschillende databronnen: Data Blending. Een […]

0%
arrow-up