Wij delen graag dashboarding & analytics kennis
Dashboarding & analytics artikelen Pagina 7
Artikelen over dashboarding & analytics (49)
Verbeter de “standaard kanaalgroepering” in Google Analytics
Door Tim Rooza, 28 februari 2018
Voor iedereen die regelmatig in Google Analytics duikt komen ze bekend voor: de “standaard kanalen”. Handig, maar met een paar kleine tweaks worden ze nóg handiger…. De standaard kanaalgroepering Analytics […]
Meerdere verwijzingen van Facebook in Google Analytics (en hoe je dat kan oplossen)
Door Tim Rooza, 21 februari 2018
Als je website(s) promoot via Facebook en vervolgens de prestaties hiervan met Google Analytics wilt meten, loop je al snel tegen een praktisch probleempje aan. Het bezoek vanuit Facebook komt […]
Data van websitebezoekers gebruiken voor Account-Based Marketing (ABM)
Door Tim Rooza, 17 januari 2018
In (B2B) online marketing campagnes bestaat de doelstelling vaak uit het genereren van zoveel mogelijk leads (contactaanvragen). Maar zelfs wanneer een campagne veel leads opbrengt komt het voor dat “sales” […]
Hoeveel is een klant nou écht waard (customer lifetime value berekenen)
Door Tim Rooza, 03 januari 2018
Om te kunnen beoordelen of je (online) marketingcampagnes winstgevend zijn, is het van belang om te weten hoeveel een klant nou echt waard is. Natuurlijk is het mooi als je […]
Doelen importeren uit Analytics of Adwords conversies gebruiken?
Door Tim Rooza, 28 december 2017
Bij het inrichten van je Google Adwords account kan je kiezen voor het importeren van je transacties en doelen vanuit Google Analytics óf het bijhouden van conversies met een Google […]