Corona update: Wij staan, ook nu, klaar voor nieuwe (& bestaande) opdrachtgevers. Leer ons kennen.

Google Ads (SEA)

3 (+1) Ideeën om meer leads te krijgen uit je bestaande websitebezoekers

Door:

Tim Rooza

11 oktober 2019

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF formaat in je mailbox.

Stel je hebt een (business)blog met veel lezers, maar het levert je vrij weinig op. Hoe kan je met weinig advertentiebudget tóch sneller en slimmer in contact komen met je websitebezoekers?

Tip 1: Gebruik slimme remarketingtechnieken

Voor een webwinkel of met B2C-aanbod kan je gebruik gaan maken van (dynamische) display banners op het Google Netwerk en (bijvoorbeeld) social media.

Lees ook: 5 best practices voor remarketing campagne

Voor “kennisondernemers”, bijvoorbeeld coaches, consultants en andere specialisten waarbij contact met een opdrachtgever een voorwaarde is, zijn er andere slimme technieken van remarketing mogelijk…

Google Ads RLSA

Voor de kleinere (kennis)ondernemers kunnen “reguliere” Google Ads duur uitvallen. Door gebruik te maken van RLSA (Remarketing for Search) kan je advertenties richten op alleen de bezoekers die al eerder op je website zijn geweest.

Lees ook: Google Ads RLSA en vergelijkbare doelgroepen

LinkedIn Sponsored InMail

Besteed je doelgroep veel tijd op LinkedIn? Maak dan gebruik van de LinkedIn Insight Tag om je websitebezoekers op LinkedIn te kunnen bereiken. Wat vervolgens zeer effectief is, is het inzetten van LinkedIn Sponsored InMails in combinatie met remarketing. Daarbij kan je, zolang je voldoende websitebezoekers hebt, ook gebruik maken van de uitstekende targettingmogelijkheden die LinkedIn biedt (target bijvoorbeeld je websitebezoekers in combinatie met een bepaald functieprofiel).

Door gebruik te maken van een dergelijke InMail campagne kan je een ex-websitebezoeker op LinkedIn automatisch een bericht laten ontvangen. LinkedIn staat bekend als een “duur”-advertentieplatform – maar als je gebruik maakt van deze techniek worden de kosten zeer beperkt, terwijl je maximaal resultaat behaald.

Tip 2: Bied micro-conversies

De kans is groot dat je lezers nog niet in de beslissingsfase zitten. Een contact- of offerteaanvraag is dan net iets “teveel gevraagd”. Zorg dat je micro-conversies kan aanbieden, zoals het aanvragen van een whitepaper, het doen van een quiz, het aanmelden voor een webinar of het gebruik van een handige online calculator.

Tip 3: Gebruik een live chat

Het installeren van en live-chat op je website is tegenwoordig een peuleschil. Met een live-chat heb je de mogelijkheid om pro-actief vragen te stellen aan je websitebezoekers. Zo maak je de drempel tot contact heel erg laag.

Lees ook: De online marketing funnel

Extra tip: Vraag de lezer gewoon om actie

Wees niet bang om je lezers gewoon te vragen om contact op te nemen. Een “contact” linkje in de websitenavigatie is niet voldoende. Spreek de lezer aan op zijn “business pains” haal drempels weg en gebruik wat overtuigingskracht. Wees niet te bescheiden – soms is de vraag stellen al voldoende.

Lees ook: Een goede landingpage voor beter resultaat.

Heb jij websitebezoekers, maar levert het weinig op?

Laat Rooza Online Marketing dit voor je oplossen. Wij bespreken graag vrijblijvend welke tactiek we in jouw specifieke situatie aanraden. Voorkom dat je (in potentie) waardevolle websitebezoekers verloren gaan en neem direct contact op.

Ontvang gratis whitepaper: Marketingfunnel

Haal structureel en gecontroleerd meer klanten binnen met deze aanpak.

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Google Ads uitbesteden?

Laat een efficiënte en effectieve Google Ads campagne creëren door een bureau met zó veel SEA ervaring dat Google Ads voor hen als natuurlijke habitat aanvoelt.


Meer informatie over google ads uitbesteden.

  1. Google Ads gecertificeerd
  2. Google Ads voor webshops
  3. Google Ads voor B2B & leadgeneratie
  4. Google Shopping (i.c.m. met CSS)
  5. Ook voor Google Ad Grants (non-profit)

Samenwerken?

Met flink wat ervaring op het gebied van google ads (sea) en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact