5 best-practices voor remarketing campagnes

remarketing

Remarketing (ook wel retargeting genoemd) is een methode waarmee je eerdere bezoekers van je site opnieuw benaderd met advertenties. Zoals bij (bijna) alles is deze vorm van campagnevoeren “easy to learn – hard to master”. Ik heb 5 best-practices samengesteld voor een goede lift-off van remarketingcampagnes.

1] Uitsluiten van degenen die al hebben geconverteerd.

Bezoekers die al geconverteerd zijn hoeven niet meer getarget te worden. Ze zullen geen, of een negatieve, interactie hebben met je advertenties en hebben daarmee direct invloed op de campagneprestaties (lees: je campagne wordt duurder en de resultaten slechter..)

2] Wijzig op een gegeven moment de boodschap

Heeft iemand je retargetting banner inmiddels meerdere malen gezien, maar is hierop niet geconverteerd? Misschien sluit de boodschap dan onvoldoende aan bij de behoefte. Adverteer je bijvoorbeeld de eerste 10 dagen met een “Gratis demo?” probeer het de opvolgende 10 dagen eens met “20% korting” of een ander aanbod.

3] Segmenteer je doelgroepen

De ene bezoeker is de andere niet. Segmenteer deze dus in relevante doelgroepen. Denk aan bezoekers die alleen de homepage hebben bekeken, of bezoekers die juist bepaalde productpagina’s of blogartikelen hebben gelezen.

4] Word niet té irritant

Zorg dat je niet ál te vaak je advertentie laat zien. Het blijft per geval goed om te testen, maar over het algemeen geldt dat 17 tot 20 keer per maand een goede frequentie is.

5] Gebruik goede landingspages

Maak gebruik van landingspages die zowel in beeld als tekst optimaal aansluiten bij je advertentie. Dit betekent dus vaak verschillende landingspages voor je verschillende banners.

Remarkting inzetten? Go for it! Zeker als je deze best-practices toepast. Heb je vragen, suggesties of opmerkingen? Ik hoor ze graag!

PS: Ook relevant: Google Lightbox ads voor remarketing

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *