Google Ads (SEA)
Er zijn meerdere manieren om je shopping campagnes te optimaliseren (lees ook eens dit artikel, en deze en deze) maar de meest gangbare methode is optimalisatie door middel van het instellen van campagneprioriteiten met bijbehorende uitsluitingszoekwoorden.
“je gaat het pas zien, als je het doorhebt” – Deze gevleugelde uitspraak van Johan Cruijff is hier zeker van toepassing. Waarschijnlijk komt het door de verwarrende naamgeving vanuit Google dat het principe van Shopping optimalisatie met campagneprioriteiten zo lastig uit te leggen is.
In de onderstaande infographic proberen we het principe van Shopping optimalisatie met campagneprioriteiten en uitsluitingszoekwoorden visueel (ok, ok – én met een hoop tekst ;)) te verduidelijken. Handig voor als je weer eens mentaal in de knoop raakt door een “hoge prio”- campagne met “lage biedingen” en een “lage prio” campagne met een “hoge” conversieratio 😉
Gratis analyse van jouw Google Ads
Met maatwerk software en slimme koppeling met Google analyseren we de campagnes geautomatiseerd op kwaliteit en signaleren we Quick wins. Vul je e-mailadres in: je ontvangt dan direct een e-mail vanwaaruit je analyse gestart kan worden. Binnen 5 minuten ontvang je een waardevolle rapportage.
Over de schrijver:
Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.
Google Ads uitbesteden?
Laat een efficiënte en effectieve Google Ads campagne maken door een bureau met zó veel SEA-ervaring dat Google Ads voor hen als natuurlijke habitat aanvoelt.
Meer informatie over google ads uitbesteden.
- Google Ads gecertificeerd
- Google Ads voor webshops
- Google Ads voor B2B & leadgeneratie
- Google Shopping (i.c.m. met CSS)
- Ook voor Google Ad Grants (non-profit)