Social media marketing

Schrijf de perfecte Facebook Ad (3 tips!)

Door:

Tim Rooza

11 augustus 2020

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF-formaat in je mailbox.

Goede advertentieteksten zijn essentieel voor een geslaagde advertentiecampagne op Facebook. Met deze tips schrijf je de perfecte advertentietekst.

Voordat we beginnen…

Voordat je begint met het schrijven van je killer-advertentietekst is het belangrijk om te weten voor wie je ze schrijft. Met andere woorden ken je publiek.

Lees ook: Hoe een buyer persona je helpt om inzicht in een doelgroep te krijgen.

Daarna is het noodzakelijk dat je de bijbehorende targetting goed hebt ingesteld. Zodat je advertentietekst ook echt de juiste personen gaat bereiken.

Lees ook: Bereik de ideale personen op Facebook

Uiteraard zorg je er ook voor dat de resultaten van je advertenties goed worden gemeten met de Facebook Pixel en eventueel extra (custom) conversies. Alles in orde? Mooi! Let’s go!

Tip 1: Houd het kort

Je hebt veel te vertellen. Wat je (bedrijf) doet, het product of dienst die je verkoopt en de actie die je wilt promoten. In je advertentie kan je niet volledig zijn. Verzamel de info die je wilt vertellen en verpak het in één bericht.

Teveel tekst kost je lezers teveel tijd, het is saai (sorry!) en haken af. Kies één actie die je van de lezer verlangt en neem dat als uitgangspunt.

Slecht voorbeeld
Wij zijn jouw full-service online marketing partner. We vormen een slagvaardig en krachtig team en helpen opdrachtgevers in Nederland (en daarbuiten) met het verbeteren van online resultaten door het opzetten, beheren en optimaliseren van winstgevende online marketing campagnes.
Benieuwd of de prestaties van je Google Ads nog beter kunnen? In “gewone mensentaal”? Laat dan geheel gratis en vrijblijvend uw Google Ads account beoordelen. https://rooza.nl/google-ads-analyse/

Betere variant
Geef jij euro’s uit aan Google Ads? Wil jij betere resultaten? Ontdek waar je omzet laat liggen. Vraag nu gratis een Google Ads analyse aan.

Tip 2: Spreek je doelgroep aan

En in dit geval bedoelen we dat letterlijk. Door in je advertentietekst je doelgroep kort te aan te spreken (“Ben jij aan het verhuizen? Op zoek naar een nieuwe auto? etc.”) maak je de advertentie heel relevant voor je doelgroep.

Ook zorgt dit ervoor dat je de juiste doelgroep direct aanspreekt. Ondanks dat targetting mogelijkheden bij Facebook uitmuntend zijn, is het zo goed als onmogelijk een doelgroep te maken met alleen maar je ideale klanten.

Tip 3: Jouw bedrijf kan je doelgroep niets schelen

Ouch, Mja,.. Maar écht niet. Voorkom dat je in advertentieteksten over jezelf of over je bedrijf gaat schrijven. More about Them, Less about you.

Je hoeft niet uit te leggen wie je bent en wat je doet. Zorg dat je aansluit bij het probleem wat je doelgroep heeft en hoe jouw oplossing ze daarbij gaat helpen.

Bonustip: Heb je verschillende advertentiesets met verschillende doelgroepen? Sluit hier met je advertentieteksten op aan.

Facebook advertentie walkthrough

Gewapend met een awesome advertentietekst kan je nu je advertentie gaan samenstellen op Facebook. Het handigste is om ons stappenplan voor facebook ads daarvoor te gebruiken.

Facebook ads uitbesteden

Adverteren op Facebook kent veel verschillende kanten. Van strategie naar copywriting en van de juiste campagnestructuur tot de implementatie van de Facebook pixel. Geen tijd om je daarin te verdiepen? Besteed je Facebook Marketing aan ons uit.

Download Facebook Ads advertentiestructuur

Ontvang de Facebook Ads accountstructuur voor webshops direct per e-mail.

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Social media uitbesteden?

Groei op LinkedIn, Facebook, Instagram of Pinterest. Genereer meer leads en omzet met slimme campagnes en social media tactieken.


Meer informatie over social media uitbesteden.

  1. Leadgeneratie via social media
  2. Effectieve social media strategie
  3. Duidelijke dashboards & rapportages
  4. Vele kanalen zoals Pinterest, LinkedIn, Facebook en Instagram
  5. Bespaar tijd & verhoog kwaliteit
  6. Meer fans, meer traffic, hogere omzet

Online marketing uitbesteden?

Dankzij veel ervaring met social media marketing en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact