Corona update: Wij staan, ook nu, klaar voor nieuwe (& bestaande) opdrachtgevers. Leer ons kennen.

Online strategie

Waarom digitale advertenties júíst nu een goed idee zijn

Door:

Sien Wassenaar

23 april 2020

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF formaat in je mailbox.

Zo’n pandemie schud je stevig wakker over de juiste koers van je organisatie. Voorheen hadden marketeers veel baat bij een juiste combinatie van off- en online uitingsvormen. Nu ligt dit anders. In deze blog; waarom digitale advertenties een goed idee zijn tijdens het coronatijdperk (en daarna).

Ook relevant: Online marketing in coronatijden

Snel zichtbaar & altijd actueel

Supertof, zo’n offline billboard campagne door regio X, Y of Z. Alleen slots hiervoor moet je vaak maanden van tevoren aanvragen en dan is het nog niet zeker dat jouw bedrijf dat slot ook daadwerkelijk krijgt. De content dien je ruim van tevoren laten ontwerpen en vervolgens bijtijds aanleveren om je campagne vervolgens twee weken te zien shinen. Momenteel zijn en blijven veel mensen binnen. En iedereen die doorwerkt, doet dit zoveel mogelijk vanuit huis. Kleine kans dus dat dat billboard langs de A4, in de bioscoop of langs het voetbalveld nu daadwerkelijk veel wordt gezien. Wil je flexibel zijn? Kies dan voor online campagnes en advertenties die met één druk op de knop geactualiseerd zijn. 

Ook relevant: Is de concurrent online aan het adverteren?

Relevantie = key

Door het inzetten van digitale advertenties kan je, juist nu, flink wat relevantie bieden. Onlangs hoorden we dat ALLE evenementen voor deze zomer komen te vervallen. Dit is voor de evenementenbranche een enorme tegenvaller, maar schept voor andere bedrijven en organisaties juist weer nieuwe kansen en mogelijkheden om bijvoorbeeld een flinke hoeveelheid event-bezoekers te bereiken. Durf te testen wat voor jouw doelgroep werkt, en zorg vooral dat je targeting en boodschap relevant zijn voor jouw doelgroep.

Ook relevant: leer je klanten begrijpen met buyer persona’s

Aan de slag

Ben je een kleine ondernemer en ben je al actief aan het adverteren, of wil je juist  de slag met digitale campagnes? Check de subsidieprogramma’s die Yelp, Facebook en Google momenteel aanbieden:

Twijfel je of kun je wel wat hulp gebruiken? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. We denken graag mee!

Over de schrijver:

Sien Wassenaar

Sien is social media & content marketeer bij Rooza Online Marketing. Sien is sterk in de creatie van (premium) content, het schrijven van pakkende, prikkelende blogartikelen en social posts.

Online marketing strategie laten ontwikkelen?

Laat een online marketing strategie ontwikkelen als leidraad voor de online marketing aanpak.


Meer informatie over online marketing strategie laten ontwikkelen.

  1. Online marketing voor B2B
  2. Online marketing voor B2C
  3. Laat een marketingplan op maat maken
  4. Online marketing voor lokale ondernemers

Samenwerken?

Met flink wat ervaring op het gebied van online strategie en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact