Google Ads (SEA)

Lokale ondernemer? Go Hyperlocal!

Door:

Tim Rooza

08 februari 2018

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF formaat in je mailbox.

Ook voor ondernemers met een (zeer) lokale klantenkring is online adverteren een uitstekende manier voor het vinden van nieuwe klanten. Als tegelzetter, hovenier, bakker of fysiotherapeut heeft het geen zin om landelijk te adverteren. De oplossing? Hyperlocal Marketing op bijvoorbeeld Facebook en/of Google.

Lees ook: Lokale zichtbaarheid (local SEO) verbeteren

Wat is hyperlocal marketing?

Met hyperlocal marketing wordt zeer lokaal geadverteerd om zo de juiste potentiële klanten aan te spreken.  Het is zelfs mogelijk om in bepaalde gevallen op wijk-niveau in te zetten. Voor fysieke winkels wordt hyperlocal marketing ingezet om meer bezoekers over de vloer te krijgen. Dienstverleners vinden op deze wijze de regionale klantgroep door op het juiste moment online zichtbaar te zijn.

Lokaal adverteren op Facebook

Dat Facebook wint als het gaat om “bijna-eng-goed” targetten mag geen verassing zijn. Vaak is het mogelijk om een zeer specifieke regio aan te wijzen om in te adverteren. Zie hieronder het voorbeeld voor een advertentie 1km rondom de kantoorlocatie.

Voor dienstverleners is het niet altijd nodig iedereen in deze locatie te bereiken. Filter alle passanten eruit door te kiezen voor “personen die hier wonen“.

Vervolgens is het mogelijk verder te specificeren op interesses, leeftijd, geslacht – You name it.

Lokaal adverteren op Google

Net zoals bij Facebook biedt Google de mogelijkheid om zeer lokaal te kunnen adverteren. Gebruik hiervoor “radius targetting”.

Deze regio-setting is mooi voor het adverteren op vrij brede zoektermen (“loodgieter”, “tandarts” etc.) aan personen in die zich in het verzorgingsgebied bevinden. Daarnaast is het ook slim om campagnes te lanceren met daarin de lokale zoektermen opgenomen (zoals “loodgieter arnhem”,”tandarts arnhem” etc.).

Ideaal voor ondernemers in een beperkt verzorgingsgebied

Lokaal online adverteren biedt ondernemers met een klein verzorgingsgebied en beperkt budget een zeer gerichte mogelijkheid om de doelgroep te bereiken.  Meer weten? Neem contact op!

Gratis analyse van jouw Google Ads

Met maatwerk software en slimme koppeling met Google analyseren we de campagnes geautomatiseerd op kwaliteit en signaleren we Quick wins. Vul je e-mailadres in: je ontvangt dan direct een e-mail vanwaaruit je analyse gestart kan worden. Binnen 5 minuten ontvang je een waardevolle rapportage.

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Google Ads uitbesteden?

Laat een efficiënte en effectieve Google Ads campagne creëren door een bureau met zó veel SEA ervaring dat Google Ads voor hen als natuurlijke habitat aanvoelt.


Meer informatie over google ads uitbesteden.

  1. Google Ads gecertificeerd
  2. Google Ads voor webshops
  3. Google Ads voor B2B & leadgeneratie
  4. Google Shopping (i.c.m. met CSS)
  5. Ook voor Google Ad Grants (non-profit)

Samenwerken?

Met flink wat ervaring op het gebied van google ads (sea) en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact