Google Ads (SEA)

[INFOGRAPHIC] Google Shopping optimaliseren met prioriteiten

Door:

Tim Rooza

13 december 2018

Er zijn meerdere manieren om je shopping campagnes te optimaliseren (lees ook eens dit artikel, en deze en deze) maar de meest gangbare methode is optimalisatie door middel van het instellen van campagneprioriteiten met bijbehorende uitsluitingszoekwoorden.

“je gaat het pas zien, als je het doorhebt” – Deze gevleugelde uitspraak van Johan Cruijff is hier zeker van toepassing. Waarschijnlijk komt het door de verwarrende naamgeving vanuit Google dat het principe van Shopping optimalisatie met campagneprioriteiten zo lastig uit te leggen is.  

In de onderstaande infographic proberen we het principe van Shopping optimalisatie met campagneprioriteiten en uitsluitingszoekwoorden visueel (ok, ok – én met een hoop tekst ;)) te verduidelijken. Handig voor als je weer eens mentaal in de knoop raakt door een “hoge prio”- campagne met “lage biedingen” en een “lage prio” campagne met een “hoge” conversieratio 😉

Google Shopping campagnes optimaliseren
Klik op de afbeelding op de PDF te downloaden

Benieuwd naar de kwaliteit van uw Google Ads?

Met maatwerk software en slimme koppeling met Google analyseren we de campagnes geautomatiseerd op kwaliteit en signaleren we Quick wins. Vul uw e-mailadres in: u ontvangt direct een e-mail vanwaaruit uw analyse gestart kan worden.

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Samenwerken?

Met flink wat ervaring op het gebied van google ads (sea) gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact