Google Ads (SEA)
E-mailadressen zijn handig, zéker als het de adressen zijn van personen (of bedrijven) die misschien wel oren hebben naar je onweerstaanbare aanbod. Voor het bereiken van je doelgroep is het erg handig om e-mailadressen van prospects te verzamelen.
Geautomatiseerde tool voor het verzamelen van e-mailadressen
Menig CEO zet ijverige stagiaires aan het werk met verzamelen van e-mailadressen. De workflow is dan (vaak) als volgt:
- Zoek op google naar relevante zoekterm
- Open de pagina’s vanuit de zoekresultaten
- Doorzoek de pagina op e-mailadressen
- Noteer deze adressen in Excel
- Herhaal deze stappen totdat de baas tevreden is
Omdat dit te arbeidsintensief is, hebben we een “tool” (beta) gemaakt die dit proces automatiseert. De tool is (nog) niet publiekelijk toegankelijk, maar wel beschikbaar voor huidige opdrachtgevers.
Zie hieronder een demo-video voor het verzamelen van hoveniersbedrijven.
Gaan we spam versturen?
Nope, ongevraagd commercieel mailen (spam) is niet toegestaan ?. Er zijn wel andere manieren waarop we e-mailadressen gaan inzetten.
Analyse van doelgroep (buyer persona’s)
In de loop van 2015 heeft Facebook de tool “Audience insights” beschikbaar gemaakt voor Nederland. De informatie uit deze tool geeft een extra inkijk in het leven van je doelgroep.
Upload de gevonden e-mailadressen in Facebook als “Custom Audience” en analyseer kenmerken van je doelgroep zoals man/vrouw- en leeftijdsverhoudingen (en zaken als relatiestatus en opleidingsniveau).
Waardevolle input voor het in kaart brengen van deze klantgroepen.
Betere online marketing campagnes
Zowel Google als Facebook biedt de mogelijkheid tot het uploaden van e-mailadressen om deze vervolgens als “doelgroep” te benaderen met advertenties. Ervaring leert dat je hiermee heel snel in “de juiste vijver” vist en dus betere resultaten uit online marketing campagnes haalt. Ideaal voor B2B campagnes.
Wil je eens overleggen over het geautomatiseerd verzamelen van relevante e-mailadressen? Neem contact op.
Over de schrijver:
Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.
Google Ads uitbesteden?
Laat een efficiënte en effectieve Google Ads campagne maken door een bureau met zó veel SEA-ervaring dat Google Ads voor hen als natuurlijke habitat aanvoelt.
Meer informatie over google ads uitbesteden.
- Google Ads gecertificeerd
- Google Ads voor webshops
- Google Ads voor B2B & leadgeneratie
- Google Shopping (i.c.m. met CSS)
- Ook voor Google Ad Grants (non-profit)