Tip: Hét alternatief voor Google Optimize & A/B-testen is itClicked.nl.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Content hergebruiken: 4 ideeën

Door:

Tim Rooza

16 augustus 2017

Goede content is belangrijk voor je online positionering. Met goede content kom je op het juiste moment in beeld bij je doelgroep, het helpt bij zoekmachineoptimalisatie en biedt allerlei kansen met betrekking tot leadgeneratie en andere vormen van interactie met je potentiële klantgroep.

Lees ook: SEO: zo doe je het beter dan de concurrentie

Het structureel schrijven van artikelen voor bijvoorbeeld een (business)blog kan een tijdrovende klus zijn en kost flink wat discipline. Zorg dat de effort die je steekt in de content creatie in verhouding staat tot de tijd die je steekt in de content promotie. Een handige tactiek daarbij is het hergebruiken van je bestaande content.

Lees ook: voor alle (business)bloggers: wees het beste antwoord voor je klanten

Lees ook: 8 stappen om de perfecte SEO-content te schrijven

Promotie van je content

Natuurlijk plaats je het artikel op je eigen website en geef je het aandacht op je social media kanalen. Met een beetje geluk heb je een e-mail nieuwsbrief waarin je het artikel kan verwerken en gebruik je een slimme signature in e-mails en/of online communities waardoor het nog wat extra aandacht krijgt.

Na de initiële piek in aandacht, eyeballs en lezers voor je content zwakt dit langzaamaan weer af. Voor de écht goede artikelen is dat zonde. Deze content kan je vaker onder de aandacht brengen waarbij je kan “spelen” met de vorm.

Content hergebruiken: 4 ideeën

Door het slim hergebruiken van bestaande content kan je met relatief weinig effort goede content opnieuw onder de aandacht brengen. Doe inspiratie op met deze 4 ideeën voor het slim hergebruiken van bestaande content:

Idee 1: Maak een infographic

Maak een infographic van je blog. Infographics doen het goed op social media – en kan een mooie manier zijn om de belangrijkste punten in je artikel samen te vatten en te visualiseren. Er zijn verschillende online tools die het maken van een infographic van je post makkelijker maken (kijk bijvoorbeeld eens naar piktochart.com).

Idee 2: Maak een video

Maak een video met daarin de meest belangrijke punten van je blogpost. Dit kan heel eenvoudig met een tool zoals Lumen5. Onderstaande video is daarin, min of meer geautomatiseerd, tot stand gekomen met als basis het artikel: 5 best practices voor remarketing campagnes.

Idee 3: maak een Slideshare-presentatie

Maak en publiceer een SlideShare presentatie van je artikel. SlideShare werkt heel mooi samen met LinkedIn – Verwerk deze presentatie dan ook gerust in je LinkedIn profiel voor nog meer exposure.

Tip 4: Verwerk quotes in visuals

Verwerk wat quotes uit je artikel in visuals en gebruik deze vervolgens bij het opnieuw onder de aandacht brengen van het artikel op social media.

Laat je content niet verstoffen

Opties en ideeën genoeg voor het opnieuw onder de aandacht brengen van je (oudere) content. Nieuwe content creëren blijft belangrijk – maar vergeet niet je bestaande content regelmatig opnieuw onder de aandacht te brengen.

Heb je extra ideeën voor het hergebruiken van content of wil je sparren over de beste manier van online promotie? Neem contact met ons op en ontdek hoe wij kunnen helpen met jouw SEO-strategie.

SEO checklist

Download handige SEO checklist

Ontvang de handige SEO checklist voor copywriters en webmasters.

Online marketing specialist

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

SEO uitbesteden?

Een goede online vindbaarheid zorgt voor een continue stroom van relevante bezoekers naar jouw website. Dit bereik je door je website te optimaliseren voor zoekmachines. Wij helpen daarbij.

Meer informatie over seo uitbesteden.

  1. Zoekwoordonderzoek, concurrentieanalyse en SEO-strategie laten bepalen
  2. Onpage- en offpage optimalisaties van je website
  3. Hoger in Google

Online marketing uitbesteden?

Dankzij veel ervaring met zoekmachine optimalisatie (seo) en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact
0%