Analytics & dashboarding

Kom meer te weten over je websitebezoekers met LinkedIn Website Demographics

Door:

Tim Rooza

02 augustus 2017

Voor marketeers is het van belang om zoveel mogelijk data te hebben van websitebezoekers. Dankzij Facebook en Google kunnen we al heel wat gegevens achterhalen (zie ook mijn artikel Maak betere buyer persona’s met data uit Google en Facebook op MarketingMed) en met de Introductie van Website Demographics doet LinkedIn nu ook een duit in het zakje.

Door van het plaatsen van een trackingcode op de website krijg je van LinkedIn onder de noemer “LinkedIn Website Demographics” waardevolle insights over je websitebezoekers.

In LinkedIn Website demographics krijg je de mogelijkheid om de gegevens van je websitebezoekers te filteren met de volgende dimensies:

  • Job title
  • Industry
  • Job seniority
  • Job function
  • Company
  • Company size
  • Location
  • Country

LinkedIn bewijst met deze, en de andere ontwikkelingen van de afgelopen tijd, dat het een serieuze plaats wil in de online marketingmix (en deze ook aan het veroveren is.). LinkedIn Website Demographics wordt in de aankomende weken uitgerold, Ill keep you posted!

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Samenwerken?

Met flink wat ervaring op het gebied van analytics & dashboarding gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact