Online strategie

2 Belangrijke Componenten Van (Online) Succes

Door:

Tim Rooza

19 oktober 2018

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF-formaat in je mailbox.

Na het helpen van vele ondernemingen met online marketing activiteiten wordt er een patroon duidelijk. Het wordt duidelijk welke ondernemingen zich met succes (online) weten te ontwikkelen en bij welke ondernemingen het “trekken en sleuren” blijft. De kwaliteit van de online marketing campagnes en website speelt hierbij een rol, maar deze 2 onderliggende componenten lijken daarbij van essentieel belang voor succes….

Een goede (waarde)propositie

Dit is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de online communicatie. De waardepropositie is een duidelijke omschrijving het product of dienst en hoe deze het probleem van de klant oplost, welke specifieke voordelen deze heeft en hoe deze zich onderscheidt van de concurrentie. Vermijd hierbij dus datgene wat iedereen aanbiedt (of zégt aan te bieden) zoals “hoge kwaliteit”, “snelle levering” en “De beste service”. Het draait hier om het creëren van meerwaarde voor de klant. Een goede waardepropositie zorgt voor een unieke plek in de markt en een duidelijke reden voor prospects om klant te worden. Het biedt focus en hierdoor groei en omzet. Handig hulpmiddel voor het opstellen van een waardepropositie is het Waardepropositie Canvas.

Een doordachte marketing funnel

Vooral in B2B of bij kostbare producten of diensten is het belangrijk om te weten welke fases de doelgroep doorloopt voordat ze bereid zijn tot doen van een aankoop of een beslissing. Bij een goede marketing funnel wordt het juiste aanbod gedaan aan de doelgroep op het juiste moment. Dit betekent dat oproepen zoals “vraag nu een offerte aan” of “neem contact op” niet altijd de juiste call to actions zijn. Soms is het “Doe de test“, “download de whitepaper“, “schrijf je in voor het webinar” of een ander aanbod. Lees hier meer informatie over de marketing funnel (en hoe die van Rooza Online Marketing eruit ziet).

Ontvang gratis whitepaper: Marketingfunnel

Haal structureel en gecontroleerd meer klanten binnen met deze aanpak.

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Online marketing strategie laten ontwikkelen?

Laat een online marketing strategie ontwikkelen als leidraad voor de online marketing aanpak.


Meer informatie over online marketing strategie laten ontwikkelen.

  1. Online marketing voor B2B
  2. Online marketing voor B2C
  3. Laat een marketingplan op maat maken
  4. Online marketing voor lokale ondernemers

Online marketing uitbesteden?

Dankzij veel ervaring met online strategie en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact