Tip: Hét alternatief voor Google Optimize & A/B-testen is itClicked.nl.

Google Ads (SEA)

Gebruik van bod-limieten i.c.m. slimme biedstrategie

Door:

Christian Broekmeulen

23 augustus 2023

Slimme biedstrategieën zijn krachtige tools waarmee je Google’s geavanceerde algoritmen in je voordeel kunt laten werken, waardoor je rendement op investering (ROI) wordt geoptimaliseerd. Echter, voor sommige marketeers kunnen deze strategieën soms aanvoelen alsof ze de controle verliezen over hun campagnes.

Slimme biedstrategieën

De kern van slimme biedstrategieën ligt in het vermogen van Google om met behulp van algoritmes de kans te berekenen dat een specifieke zoekopdracht resulteert in een conversie. Afhankelijk van de doelstelling kan de definitie van een conversie variëren, zoals het maximaliseren van het aantal conversies, het optimaliseren van de conversiewaarde of het bereiken van een specifieke ROI.

Vroeger was er weinig te doen als een slimme biedstrategie niet aan de verwachtingen voldeed, afgezien van het uitproberen van een andere strategie. Maar nu is er goed nieuws!

Portfolio biedstrategie

Er is nu een methode waarmee je toch meer sturing kunt geven aan je slimme biedstrategieën. Door gebruik te maken van een portfolio biedstrategie kun je zowel een minimaal als maximaal bod limiet instellen. Dit betekent dat je een perfect evenwicht kunt vinden tussen handmatige biedingen op campagneniveau en het optimaliseren van conversies.

Gebruik van bod-limieten i.c.m. slimme biedstrategie


Het mooie aan portfolio biedstrategieën is dat je ze op één of zelfs meerdere campagnes tegelijk kunt toepassen. Wanneer je één biedstrategie deelt over meerdere campagnes, worden de conversiedrempels gecombineerd. Hierdoor kan het zijn dat je gemakkelijker voldoet aan het vereiste minimumaantal conversies voor de gekozen biedstrategie.

Om een portfolio biedstrategie in te stellen, ga je simpelweg naar Google Ads, klik je rechtsboven op ‘Tools > Instellingen’ en selecteer je vervolgens ‘Biedstrategieën’.

Gebruik van bod-limieten i.c.m. slimme biedstrategie

Hulp nodig met je Google Ads?

Neem vrijblijvend contact met ons op. Met de nodige ervaring op het gebied van Google Ads komen we zeker tot een oplossing.

Google Ads audit

Gratis analyse van jouw Google Ads

Met maatwerk software en slimme koppeling met Google analyseren we de campagnes geautomatiseerd op kwaliteit en signaleren we Quick wins. Vul je e-mailadres in: je ontvangt dan direct een e-mail vanwaaruit je analyse gestart kan worden. Binnen 5 minuten ontvang je een waardevolle rapportage.

Online marketing specialist

Over de schrijver:

Christian Broekmeulen

Christian wordt als performance marketing specialist blij als het gaat over het behalen van positieve ROI. Zijn weapons of choice zijn Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn ads, Amazon Ads en SEO. Hij deinst ook niet terug voor de realisatie van goede dashboards of Tagmanager implementaties. Vooral als het wat ingewikkelder wordt.

Google Ads uitbesteden?

Laat een efficiënte en effectieve Google Ads campagne maken door een bureau met zó veel SEA-ervaring dat Google Ads voor hen als natuurlijke habitat aanvoelt.

Meer informatie over google ads uitbesteden.

  1. Google Ads gecertificeerd
  2. Google Ads voor webshops
  3. Google Ads voor B2B & leadgeneratie
  4. Google Shopping (i.c.m. met CSS)
  5. Ook voor Google Ad Grants (non-profit)

Online marketing uitbesteden?

Dankzij veel ervaring met google ads (sea) en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact
0%