Tip: Hét alternatief voor Google Optimize & A/B-testen is itClicked.nl.

Dashboarding & analytics

6 verschillen tussen Looker Studio en Looker Studio Pro

Door:

Nino Kraus

19 oktober 2023

Looker Studio: data uit je marketing inzichtelijk krijgen

Om goed je marketingdata te monitoren, is Looker Studio een super mooie tool om te gebruiken. Oftewel: mooi voor datavisualisatie en -analyse van je ‘rauwe’ data. 
Marketingcampagnes bijhouden? Check! Websitedata monitoren? Check! Data is, en dat weet jij maar al te goed, essentieel voor het optimaliseren van je marketingstrategie. 

De nieuwe uitbreiding: Looker Studio Pro

Heel mooi allemaal. Maar als Google hier een betaalde pro-variant van aankondigt, ga je toch even op onderzoek uit. Want wat kan je er allemaal mee? En wat zijn nou écht de voordelen van dit abonnement? Zonder alle Google-documentatie erop na te slaan; hier heb je alle uitbreidingen van Looker Studio Pro op een rijtje:

1. Google Cloud-integratie

Data veilig houden is een topprioriteit, toch? Met Looker Studio Pro’s integratie met Google Cloud kun je er zeker van zijn dat je gegevens netjes en veilig worden opgeborgen. Het is alsof je je data een eigen kluisje geeft in de wereld van Google.

2. Team Workspaces

Samenwerken is altijd leuker. De gedeelde werkruimtes in Looker Studio Pro zijn alsof je een virtuele brainstormruimte hebt waar ideeën vrijelijk kunnen stromen en iedereen zijn zegje kan doen.

Uhm, maar wat zijn Team Workspaces? Team Workspaces zijn virtuele ruimtes binnen Looker Studio Pro waar teams samen kunnen komen om data te delen, te analyseren en te discussiëren. Denk aan het als een digitaal kantoor of vergaderruimte specifiek voor je data-analyseprojecten.

En hoe werkt dit in de praktijk? Creëren van een Workspace: Een teamlid (meestal een beheerder of iemand met voldoende rechten) kan een nieuwe workspace aanmaken en deze een specifieke naam geven, bijvoorbeeld “Marketing Q4 Campaigns”.

Uitnodigen van teamleden: Zodra de workspace is gecreëerd, kunnen andere teamleden worden uitgenodigd om deel te nemen. Dit zorgt voor een gecentraliseerde plek waar iedereen relevante gegevens en rapporten kan bekijken.

3. Mobiele Toegankelijkheid

Stel je voor dat je je gegevens onderweg bij je hebt. Met de Looker Studio mobiele app kun je dat doen. Het is een beetje alsof je een mini-datacentrum in je zak hebt.

4. Unieke Links

Met Looker Studio Pro kun je in een handomdraai de gegevens vinden die je nodig hebt. En je kunt zelfs specifieke inzichten delen met unieke links. 

Een persoonlijke rapportlink maakt een kopie van je rapport die alleen toegankelijk is voor de persoon die de link opent. Persoonlijke rapporten laten anderen toe om hun kopie van het rapport te bewerken en te verkennen, terwijl wijzigingen aan jouw originele rapport worden voorkomen.

5. Ondersteuning via Cloud Customer Care

Iedereen heeft weleens een helpende hand nodig. Met Looker Studio Pro heb je toegang tot een team dat voor je klaarstaat. Met de Pro versie krijg je deze functie erbij. 

6. Geoptimaliseerde Rapportlevering

Tijdigheid is belangrijk, vooral in de wereld van data. Looker Studio Pro zorgt ervoor dat je altijd up-to-date bent, of je nu dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse updates nodig hebt.

Met Looker Studio Pro kun je een rapport tot wel 20 keer automatisch laten versturen volgens een schema. Je kunt deze rapporten zelfs direct naar Google Chat sturen.

Maak je de overstap?

Kortom, Looker Studio is je kaart door de wereld van data. En Looker Studio Pro? Dat is als een kompas dat je nog meer richting geeft. Maar uiteindelijk ben jij degene die het data-avontuur aangaat!

Hulp nodig met je Google Looker Studio dashboard?

Neem contact met ons op. Met de nodige ervaring op het gebied van Google Looker Studio (voorheen Google Data Studio) maken we jouw marketingdata overzichtelijk!

Online marketing specialist

Over de schrijver:

Nino Kraus

Nino is een technisch online marketeer en voelt zich thuis in Google Analytics (GA4), SEA, SEO, Tagmanager en conversieoptimalisatie. Hij beschikt over een uitstekende helicopterview die ervoor zorgt dat zijn online marketing inspanningen ook daadwerkelijk bijdragen aan de bottom-line doelstellingen. Nino woont in Didam, is erg sportief (squash, hardlopen, fitness etc.) en volgt alle ontwikkelingen op het gebied van online marketing op de voet.

Online marketing dashboard?

Krijg met rapportages en dashboards inzicht in data met geavanceerde en/of maatwerk Google Analytics implementaties.

Meer informatie over online marketing dashboard.

  1. Beschikbaar online én als PDF
  2. Op maat gemaakt in je eigen huisstijl
  3. Eventueel inclusief (complexe) Google Analytics implementatie (zowel hands-on als advies)
  4. Praktisch altijd een koppeling met uw eigen databronnen mogelijk (CRM, Mailsysteem, Website, Social Media etc.)

Online marketing uitbesteden?

Dankzij veel ervaring met dashboarding & analytics en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact
0%