Social media marketing
Ik ben fan van Facebook lead ads. Deze advertentievorm biedt de mogelijkheid om direct vanuit Facebook een grotendeels vooringevuld formulier te laten verzenden. Dit maakt het een laagdrempelige en effectieve manier om in contact te komen met potentiële klanten. Dit geldt, als je tenminste creatief bent in het samenstellen van je doelgroepen, zowel voor b2b als b2c en op praktisch elk moment van de customer journey. Van whitepaper-download tot offerteaanvraag. Reden genoeg om de nieuwe features even onder de loep te nemen…
Lead form combineren met Canvas Ad
Ok, ik val met de deur in huis. Maar dit is een bombshell.
Dit is een juweeltje binnen de advertentiemogelijkheden van Facebook (note-to-self: bloggen over Facebook Canvas Ads! ?). Canvas Ads bieden in feite de mogelijkheid tot een soort “landingspage” binnen Facebook. De laadtijd is erg kort en ze zijn gebruiksvriendelijk. Combineer dit met een prefilled formulier en je hebt (potentieel) een mooie balans tussen kwantiteit en kwaliteit in leads.
Afspraakplanning
Dankzij deze optie is het nu voor adverteerders mogelijk om een “datum/tijd-vraag” toe te voegen aan het formulier. Ideaal voor bijvoorbeeld het aangeven van een tijd waarop de prospect het beste telefonisch bereikbaar is, of een andere afspraakvoorkeur te kunnen doorgeven.
Bedanktscherm
De melding op het “bedanktscherm” kan worden aangepast, inclusief een knop met keuze uit 3 CTA’s (zie screenshot hieronder). De “download” knop is ideaal voor bijvoorbeeld het delen van een whitepaper. Na het invullen van het formulier kan deze dan eventueel direct ter download worden aangeboden.
Tip: De “website bekijken” knop kan worden gebruik voor een aanvullend formulier op je eigen website. Op deze manier kan je de initiële drempel zo laag mogelijk houden en door middel van progressive profilering toch veel informatie van je potentiële klanten verzamelen.
Gewijzigde intro
Wilde je als adverteerder “vroeger” een intro toevoegen? Dan werd deze als losse stap vóór het formulier geplaatst. Dit was een flinke conversiekiller. Gelukkig heeft Facebook dit nu gewijzigd. Tegenwoordig wordt de intro netjes direct boven het formulier geplaatst. Minder conversieverlies, maar tóch de mogelijkheid tot een introtext – wat uiteindelijk een betere laadkwaliteit moet gaan opleveren. ?
Adverteren op Facebook?
Dat kán een heel goede keuze zijn! Eventueel in combinatie met de advertentiemogelijkheden van LinkedIn of Google. Wilt u liever bezig zijn met ondernemen? Overweeg dan het uitbesteden van online marketing werkzaamheden.
Download Facebook Ads advertentiestructuur
Ontvang de Facebook Ads accountstructuur voor webshops direct per e-mail.
Over de schrijver:
Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.
Social media uitbesteden?
Groei op LinkedIn, Facebook, Instagram of Pinterest. Genereer meer leads en omzet met slimme campagnes en social media tactieken.
Meer informatie over social media uitbesteden.
- Leadgeneratie via social media
- Effectieve social media strategie
- Duidelijke dashboards & rapportages
- Vele kanalen zoals Pinterest, LinkedIn, Facebook en Instagram
- Bespaar tijd & verhoog kwaliteit
- Meer fans, meer traffic, hogere omzet