Social media marketing

LinkedIn Lanceert Matched Audiences

Door:

Tim Rooza

02 mei 2017

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF-formaat in je mailbox.

Het kan (ineens) snel gaan….

Lange tijd was er weinig beweging in de advertentiemogelijkheden van LinkedIn. Zelfs voor b2b campagnes was het platform daardoor eigenlijk niet optimaal in te zetten. Grootste boosdoeners: het ontbreken van Lead Ads en de zeer beperkte mogelijkheden voor het vaststellen van de doelgroep. In januari van dit jaar schreef ik daar nog deze, ietwat zure, blogpost over: Adverteren op LinkedIn (+3 functies die ik mis).

Blijkbaar dacht LinkedIn er ook zo over; want de functies worden ineens in een (voor LinkedIn begrippen) razend tempo gelanceerd. Enkele weken geleden werd een belangrijke stap gezet met de lancering van Lead Ads (woohoo! ;)) en nu wordt een volgende horde genomen…

LinkedIn Lanceert Matched Audiences

Op LinkedIn was het mogelijk om je advertentie doelgroep te bepalen op basis van de gegevens die men zelf in het profiel heeft opgegeven (zoals functie, leeftijd, skills, bedrijf etc.). Met de introductie van Matched Audiences komen hier belangrijke mogelijkheden bij.

Remarketing

Door middel van remarketing is het mogelijk geworden om websitebezoekers (of bezoekers op specifieke pagina’s binnen je website) als doelgroep te definiëren.

Contact targetting

Een doelgroep gebaseerd op contacten (e-mailadressen) die je kunt uploaden.

Accounts

Beschik je over lijsten van “droomklanten” die je graag zou willen binnenhalen? Door middel van Account Based Targetting kan je deze bereiken. Je kan deze ook nog verder verfijnen op verschillende professional demograhics zodat je de juiste mensen bij deze bedrijven kan bereiken. LinkedIn heeft wel minimaal 1.000 bedrijven/accounts nodig om mee te werken.

Adverteren op LinkedIn is een serieuze optie geworden

De updates van de afgelopen maanden hebben ervoor gezorgd dat LinkedIn een zeer waardevol kanaal kan zijn voor (B2B) marketingcampagnes. De klikprijzen liggen erg hoog in vergelijking met Facebook en Adwords; maar met deze nieuwe mogelijkheden is het mogelijk geworden om relevante(re) advertenties te tonen aan het juiste publiek en daarmee de effectiviteit van de campagnes te verbeteren.

Op zoek naar een freelance online marketeer om je (online) marketing naar een hoger plan te tillen? I’m your man.

Pssst LinkedIn,… als je luistert…. Volgende week de Look-a-like audiences lanceren? 😉

 

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Social media uitbesteden?

Groei op LinkedIn, Facebook, Instagram of Pinterest. Genereer meer leads en omzet met slimme campagnes en social media tactieken.


Meer informatie over social media uitbesteden.

  1. Leadgeneratie via social media
  2. Effectieve social media strategie
  3. Duidelijke dashboards & rapportages
  4. Vele kanalen zoals Pinterest, LinkedIn, Facebook en Instagram
  5. Bespaar tijd & verhoog kwaliteit
  6. Meer fans, meer traffic, hogere omzet

Online marketing uitbesteden?

Dankzij veel ervaring met social media marketing en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact
arrow-up