Google Ads (SEA)
Wat zijn Google Adwords Lightbox ads?
De Google Adwords Lightbox advertentie is in eerste instantie een “normale”- banner. Het grote voordeel van een Lightbox advertentie is dat deze interactief is. Zodra een gebruiker met de muis over de banner gaat, klapt deze na 2 seconden uit.
In deze advertenties worden advertentie-items, zoals video’s, afbeeldingen(galleries) en maps gecombineerd om de beschikbare advertentieruimte te vullen. Lightbox-advertenties kunnen meerdere video’s of galleries bevatten, of een combinatie hiervan.
Bekijk hieronder de uitleg-video over de Lightbox Ads gemaakt door Google Adwords zelf:
Combineer de lightbox Ads met Remarketing
Remarketing houdt in dat de banner getoond kan worden aan gebruikers die eerder op de website van de adverteerder zijn geweest. Deze Lightbox Ads zijn zeer geschikt voor remarketing campagnes aangezien ze volop mogelijkheden bieden om ex-websitebezoeker op een later moment aanvullende (interactieve) informatie te tonen (zoals productvideo’s of bepaalde afbeeldingen).
Voor wie is dit het meest interessant?
Deze vorm van adverteren op het Google Adwords Display Netwerk is met name interessant voor adverteerders die belang hebben in het vergroten van de Brand Awareness en/of een engagement/interactie met (potentiële) klanten willen vergroten. Het helpt daarbij wel als er goede kwaliteit beeldmateriaal en videomateriaal beschikbaar is.
Ook geschikt voor de “kleinere adverteerders”?
De advertentiekosten worden op basis van CPE (cost per engagement) of op basis van CPM (cost per 1000 impressions) berekend. De waarde van engagement is voor een kleinere adverteerder vaak moeilijk vast te stellen. Dat maakt het optimaliseren op ROI (return on investment) van deze advertenties lastig. Verder is er niets wat ‘kleinere adverteerders’ tegenhoudt om dit type ads in te zetten (Go for it!).
Videomarketing door middel van Google Adwords Lightbox Ads
Aan de slag met Lightbox ads?
Zelf een Lightbox Ads campagne binnen Google Adwords starten? De optie voor Lightbox-advertenties wordt weergegeven in campagnes van het type ‘Alleen in het Display Netwerk‘ met het marketingdoel ‘Mensen aanspreken met uw content‘ of ‘Uw advertentie bekijken‘.
Met een keuze voor ‘Mensen aanspreken met uw content‘, worden de biedingen ingesteld op basis van kosten per engagement (CPE). Bij een keuze voor ‘Uw advertentie bekijken‘, worden de biedingen ingesteld op basis van kosten per duizend zichtbare vertoningen (vCPM).
Hulp nodig bij Google Adwords? Neem contact op!
Over de schrijver:
Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.
Google Ads uitbesteden?
Laat een efficiënte en effectieve Google Ads campagne maken door een bureau met zó veel SEA-ervaring dat Google Ads voor hen als natuurlijke habitat aanvoelt.
Meer informatie over google ads uitbesteden.
- Google Ads gecertificeerd
- Google Ads voor webshops
- Google Ads voor B2B & leadgeneratie
- Google Shopping (i.c.m. met CSS)
- Ook voor Google Ad Grants (non-profit)