Online adverteren

Facebook ads strategie voor webshops [INFOGRAPHIC]

Door:

Tim Rooza

03 juli 2019

Het opzetten van een goede Facebook campagnestructuur kan best een breinbreker zijn. Een goede structuur betekent dat je campagnes makkelijk te managen zijn, minder last hebben van ‘audience overlap’ en dat je marketingbudget besteed kan worden aan de beste presenterende doelgroepen.

Ook relevant: Google Ads strategie voor webshops

Om je op weg te helpen bij het opzetten van een stabiele structuur hebben we een infographic gemaakt van de opzet zoals wij die voor (wat grotere) webshops aanraden en/of implementeren.

Uitgangspunt hierbij is dat de Facebook Pixel volledig op de website is geïmplementeerd en dat deze is gekoppeld aan de productcatalogus bij Facebook.

Ook relevant: Facebook dynamische product ads

Tip: Ontvang dit schema in een handige PDF per mail (aanvragen kan onder dit artikel).

Facebook ads laten beheren

Zowel de technische kant (implementatie Facebook pixel & koppeling met productcatalogus) als de configuratie en realisatie van de campagnes bij Facebook is een specialistische klus. Laat het ons weten als we hierbij kunnen helpen.

Download Facebook Ads advertentiestructuur

Ontvang de Facebook Ads accountstructuur voor webshops direct per e-mail.

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Samenwerken?

Met flink wat ervaring op het gebied van online adverteren gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact