Social media marketing

Adverteren op Facebook met Dynamic Product Ads

Door:

Tim Rooza

15 november 2016

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF formaat in je mailbox.

In bezit van een webshop en u overweegt te adverteren op Facebook? Met Dynamische Advertenties (Dynamic Product Ads ) op Facebook is het mogelijk relevante producten te promoten bij bezoekers die op je website/webshop producten hebben bekeken. Een soort “remarketing on steroids” dus, vergelijkbaar met de dynamische retargetting zoals Google die biedt.

Dit artikel is exclusief geschreven voor Orange Juice weblog. Lees daar verder!

Korte samenvatting: Adverteren op Facebook met Dynamische Productadvertenties

Het lanceren van een dergelijke campagne omvat grofweg drie te onderscheiden stappen:

  • Productcatalogus uploaden
  • Tags (gebeurtenissen) toevoegen op website
  • Advertentie(s) samenstellen & campagne configureren.

Het inzetten van deze dynamische (product) advertenties op Facebook biedt voordelen op het gebied van schaal en relevantie. De advertenties worden dynamisch samengesteld aan de hand van de productcatalogus. Het is niet nodig elke advertentie afzonderlijk te configureren. De advertenties promoten de producten waar de bezoekers (waarschijnlijk) belangstelling voor hebben. Dit maakt de advertenties zeer relevant.

Mits zorgvuldig ingezet kan deze campagnevorm een positieve invloed hebben op zowel de herkenbaarheid (branding) als sales. De extreme relevantie en personalisatie van advertenties kan voor sommige gebruikersgroepen een ‘intimiderend’ effect hebben. Luister naar de feedback van je gebruikers, maar laat vooral de data voor zichzelf spreken.

In mijn artikel op Orange Juice geef ik bij elke stap bij het opzetten van dergelijke Facebook campagnes een extra toelichting.

 

Adverteren op facebook

Adverteren op facebook: Productcatalogus

 

Adverteren op facebook: Doelgroepselectie

Adverteren op facebook: Doelgroepselectie

 

Adverteren op Facebook: Campagnesettings

Adverteren op Facebook: Ad settings

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Social media uitbesteden?

Groei op LinkedIn, Facebook, Instagram of Pinterest en genereer meer leads en omzet door het inzetten van slimme campagnes en social media tactieken.


Meer informatie over social media uitbesteden.

  1. Leadgeneratie via social media
  2. Effectieve social media strategie
  3. Duidelijke dashboards & rapportages
  4. Vele kanalen zoals Pinterest, LinkedIn, Facebook en Instagram
  5. Bespaar tijd & verhoog kwaliteit
  6. Meer fans, meer traffic, hogere omzet

Samenwerken?

Met flink wat ervaring op het gebied van social media marketing en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact