Conversie optimalisatie.

Verhoog de effectiviteit van je website

Conversie optimalisatie

Gaat een bezoeker van je website over tot actie? Super. Weer een geslaagde conversie. Maar wat als er teleurstellend weinig bezoekers informatie aanvragen of op de koop-knop drukken? Dan is het tijd voor een conversie optimalisatie. 

Bezoekers van jouw website beslissen binnen een paar seconden of ze al dan niet willen lezen wat je te melden hebt. Daarbij spelen alle elementen van jouw website een rol: tekst, opmaak, structuur en laadtijd. Een prachtig design, duidelijke opzet en ijzersterke tekst, maar duurt het een tijdje voor de homepage geladen is? Dat gaat je bezoekers kosten! Zo ook als je een supersnelle en mooi opgemaakte website hebt met een rommelige structuur of onduidelijke teksten.

Landingspagina aanscherpen

Bij conversie optimalisatie ligt de focus op je landingspagina. Dat is immers de pagina waar je vanuit jouw online advertenties naar verwijst en die bezoekers dus als eerste zien. Stel je daarbij de volgende vragen:

  • Wat is mijn aanbod precies?
  • Sluit dat aanbod aan bij wat bezoekers verwachten?
  • Is het duidelijk wat er van de bezoeker wordt verwacht? En sluit die call-to-action aan bij wat ik wil bereiken?
  • Zijn er zaken die van de call-to-action afleiden? Andere call-to-actions bijvoorbeeld, die minder belangrijk zijn?
  • Welke redenen kunnen bezoekers hebben om geen actie te ondernemen? En kan ik informatie toevoegen die helpt om de drempel te verlagen?
  • Spreekt er genoeg urgentie uit de tekst? Op welke manier kan ik bezoekers aansporen om snel in actie te komen?
  • Sluit het design goed aan bij de boodschap?
  • Is de structuur en opbouw van de pagina duidelijk?
  • Laadt mijn website wel snel genoeg?

The extra mile

Basis op orde? Dan kun je nog andere elementen toevoegen die conversie-verhogend werken. Lead-magnets bijvoorbeeld (iets wat je in ruil voor een emailadres gratis weggeeft, zoals een online boekje met handige tips die aansluiten bij jouw product of dienst, en waar je bezoekers echt mee helpt). Of testimonials van tevreden klanten die op een beeldende manier uitleggen wat toekomstige klanten van jouw product of dienst kunnen verwachten. Of een speciaal aanbod dat te mooi is om te laten liggen. Of gamification-elementen, zoals een quiz waarmee bezoekers hun kennis kunnen testen.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan… Mogelijkheden genoeg dus. De grote uitdaging daarbij is om elementen te kiezen die het best bij jouw aanbod passen.

Je website blijvend beter laten presteren?

Uiteraard komen wij hier ook met een call-to-action.  Als online-marketing-specialisten kunnen wij geen landingspagina bekijken zonder daar meteen verbeterpunten bij te bedenken. Ook voor jouw website kunnen wij kijken welke aanpassingen er nodig zijn om het aantal conversies te verhogen. Daarbij kunnen we ook AB-testen doen of een gebruikersanalyse maken. We vertellen je daar graag meer over. Het enige wat jij hoeft te doen: ons een seintje geven dat je meer wil weten. Dus bel ons, mail ons of app ons. Of vul het contactformulier in. Dan spreken we je snel!

Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie

Online marketing FAQ
Online marketing FAQ
Online marketing FAQ
Online marketing FAQ
Online marketing FAQ
Online marketing FAQ
Online marketing FAQ

Jouw online marketing en conversie optimalisatie dreamteam

Het gaat niet alleen om data, maar ook om vertrouwen. Ga met ons in zee en wij gaan voor je door het vuur. Vraag ons uit, daag ons uit.

arrow-up