Online strategie

Daar gaan we: MEAN! (let op hoog nerd-gehalte)

Door:

Tim Rooza

19 augustus 2016

Ontvang dit artikel als handige PDF

Ontvang direct dit artikel in handig PDF-formaat in je mailbox.

Als online marketing consultant houd ik me graag bezig met alles wat online reilt en zeilt. Soms zelfs zover dat ik het niet kan laten om zelf diep in de code te duiken en pas uuuuuren later weer boven te komen…. Mijn achtergrond als web-developer helpt daar ook wel bij overigens 🙂

Van oudsher draaien mijn webcodes en scripts altijd ergens in de stack LAMP (linux,apache,mySQL,PHP). Zelfs nu ik mijn babysteps in App development heb genomen. Mijn app (Als je hem nog niet hebt, download hem dan even!) is gebaseerd op Ionic/Angular (Javascript/HTML) met een MySQL database, beschikbaar gemaakt met een API via WordPress (PHP). Voordeel voor mij: hele lage leercurve (is dat een voordeel?)  Voordeel voor de gebruiker? …… (stilte)…. Voordeel voor het eindresultaat…? …(nog meer stilte)…

Doei, LAMP! Hallo MEAN!

Het bouwen van webapplicaties met de old-fashioned LAMP stack wordt minder en minder populair. Meer en meer pijlen worden gericht op de MEAN variant:

M = MongoDB
E = Express.js
A = Angular.js
N = Node.js

Waarom is deze stack zo populair? En waarom wil ik hem ook gebruiken voor mijn (toekomstige) Apps?

online marketeer goes MEAN

online marketeer goes MEAN

  • 1 taal voor alle onderdelen: Javascript
  • Snel (écht snel)
  • Platformonafhankelijk

Hebben hebben hebben! Voor mijn eigen App zal ik nog op LAMP blijven leunen (het is immers bewust een koppeling met WordPress API) maar voor vervolgapps kan ik niet wachten de MEAN – stack in te duiken. Opmerkingen, vragen, suggesties of tips? Ik hoor ze graag!

PS: Ik verwacht meer over app ontwikkeling te gaan bloggen, daarom een hele eigen categorie. Zo blijft het mooi gescheiden van de online marketing onderwerpen op dit blog.

Labels:

Over de schrijver:

Tim Rooza

Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.

Online marketing plan laten ontwikkelen?

Ontdek hoe je ideale klanten in beeld krijgt en hoe je hen het best kunt benaderen.


Meer informatie over online marketing plan laten ontwikkelen.

  1. Online marketing voor B2B
  2. Online marketing voor B2C
  3. Laat een marketingplan op maat maken
  4. Online marketing voor lokale ondernemers

Online marketing uitbesteden?

Dankzij veel ervaring met online strategie en andere onderdelen van online marketing gaan we deze uitdaging graag aan.

Contact