Luan Baars, online marketeer bij ParkinsonNL
ParkinsonNL
‘Stapje voor stapje meer inzicht in wat helpt om meer donateurs te werven’
‘Parkinson komt steeds vaker voor. Er zijn dan ook veel mensen die in hun directe omgeving wel iemand kennen die met deze neurologische aandoening kampt. Dat geldt eveneens voor Luan Baars, die in haar familie iemand met Parkinson heeft. Als online marketeer voor ParkinsonNL richt ze zich samen met Rooza Online Marketing op conversieoptimalisatie. En dat is vaak een proces van kleine stapjes, maar wel met zichtbaar resultaat.’
"Bij Rooza Online Marketing werken mensen die niet alleen heel deskundig, maar ook heel vriendelijk en behulpzaam zijn."
“Dit werk ligt echt dicht bij mijn hart”, start Luan haar verhaal. “Voorheen was ik ook al werkzaam als online marketeer, maar toen deed ik als zelfstandige vooral klussen voor commerciële partijen. Heel anders dus dan ParkinsonNL, want dit is een non-profitorganisatie die fondsen werft voor onderzoek, innovatie en voorlichting. En toen ik hun vacature zag, moest ik meteen denken aan iemand uit onze familie die Parkinson heeft. Ik weet dus hoe heftig die ziekte is en hoe belangrijk het is om de symptomen zo snel mogelijk te herkennen.”
Voorlichtingscampagnes en donateurswerving
“Als online marketeer werk ik nu ook regelmatig aan campagnes mee die als voornaamste doel hebben om het grote publiek bewust te maken van het bestaan van Parkinson”, vervolgt ze. “Daarbij leggen we uit dat er veel verschillende symptomen zijn die op die ziekte kunnen wijzen. En uiteraard zetten we online marketing vooral ook in voor donateurswerving.”
"Conversieoptimalisatie is een proces van kleine stapjes, maar wel met zichtbaar resultaat."
Wat werkt en wat juist niet?
Voor het werven van nieuwe donateurs kunnen veel verschillende soorten online marketingtechnieken worden ingezet, waarbij het altijd de vraag is wat nu echt werkt en wat juist niet. De enige manier om daar echt duidelijkheid over te krijgen is om hypotheses te ontwikkelen en via A/B-testen te checken welke van de twee opties het beter doet. Dat luistert nogal nauw en er komt ook veel technische kennis bij kijken. Daarom doet ParkinsonNL dit alles ook in samenwerking met Rooza Online Marketing.
Steeds betere resultaten
“Tijdens A/B-testen kun je maar één hypothese tegelijk meten, want anders weet je nog steeds niet met zekerheid welke verandering nou precies tot meer of minder engagement heeft geleid”, licht Luan toe. “Dat betekent dus dat we elke keer maar een klein stapje kunnen zetten. Maar op de langere termijn levert dat wel zeer waardevolle inzichten op, waarmee we steeds betere resultaten behalen. Daarbij is het erg prettig om samen te werken met Rooza Online Marketing, waar mensen werken die niet alleen heel deskundig, maar ook heel vriendelijk en behulpzaam zijn.”
Meer klantervaringen
Rooza Online Marketing heeft bij veel organisaties, groot en klein, in uiteenlopende branches en sectoren de online resultaten verbeterd. Ontdek in de interviews wat de samenwerking met Rooza Online Marketing voor deze opdrachtgevers betekent.