Interview met Marlies Ketelaar

Maag Lever Darm Stichting

Hoeveel geld doneren mensen via de website van de Maag Lever Darm Stichting? Hoe komen ze op die website? Wat is online de gemiddelde gift? En gaat het dan om een eenmalige donatie of om een maandelijks of jaarlijks bedrag? Dankzij overzichtelijke dashboards heeft Marlies die cijfers tegenwoordig direct paraat.

Hoeveel geld doneren mensen via de website van de Maag Lever Darm Stichting? Hoe komen ze op die website? Wat is online de gemiddelde gift? En gaat het dan om een eenmalige donatie of om een maandelijks of jaarlijks bedrag? Dankzij overzichtelijke dashboards heeft Marlies die cijfers tegenwoordig direct paraat.

"Via welke weg komen online donaties binnen? Dat kunnen we nu op dashboards zien."
Marlies Ketelaar

“Om het aantal online donaties te verhogen, is het belangrijk om onze website te optimaliseren. Maar daarvoor moeten we wel eerst alle online donaties goed in beeld hebben. Voorheen maakte ik zelf altijd overzichten. Dat kostte veel tijd. Ondertussen bleef er dan ander belangrijk werk liggen. Dat bleef lastig. In de waan van de dag gebeurde het dan ook regelmatig dat ik het maken van overzichten toch maar weer even uitstelde.”

Dashboards en koppelingen

“We konden dus wel wat hulp gebruiken”, vervolgt ze. “En daarvoor zochten we contact met Rooza Online Marketing. Zij hebben in korte tijd meerdere dashboards voor ons gemaakt. Ook hebben ze een koppeling gelegd tussen Facebook-leadformulieren en onze e-maildatabase. Het mooie daarbij is dat het ophalen van de benodigde data nu volledig geautomatiseerd is. Ik hoef die data dus niet meer zelf te importeren en vervolgens weer te exporteren. Dat scheelt mij heel veel tijd.”

De volgende stap

“Dankzij de dashboards hebben we nu een veel completer overzicht”, benadrukt Marlies. “Zo geeft het Google-Analytics-dashboard duidelijk aan welke websitebezoekers daadwerkelijk geld doneren. Door dat soort informatie gaan we toch op een andere manier naar onze website en online marketing kijken. De komende vijf jaar willen we het aantal online donaties flink laten groeien. Met 160 procent om precies te zijn. En de dashboards helpen ons enorm bij het bepalen van de nieuwe strategie waarmee we die groei willen realiseren.”

"Dankzij de dashboards hebben we nu een veel completer overzicht"
Marlies Ketelaar

Meer klantervaringen

Rooza Online Marketing heeft bij veel organisaties, groot en klein, in uiteenlopende branches en sectoren de online resultaten verbeterd. Ontdek in de interviews wat de samenwerking met Rooza Online Marketing voor deze opdrachtgevers betekent.

Meer klantervaringen

Contact

Samenwerking bespreken

Op zoek naar een totaalpakket of andere oplossing? Vanuit het voormalige postkantoor in Velp (nabij Arnhem) denken we graag met je mee.