Tip: Hét alternatief voor Google Optimize & A/B-testen is itClicked.nl.

James van Wijngaarden, manager Marketing, Communicatie & Fondsenwerving bij Kinderfonds MAMAS

Kinderfonds MAMAS

‘We werven donateurs door concrete verhalen over de MAMAS te delen’

MAMAS zijn sterke vrouwen in Zuid-Afrika die zich dagelijks bekommeren om de meest kwetsbare kinderen van hun land. En in 1999 was het niemand minder dan Nelson Mandela die met het dringende verzoek kwam om deze vrouwen vanuit Nederland te ondersteunen om de kwetsbare kinderen in Zuid-Afrika uit ‘de gevangenis van armoede’ te halen. Dat leidde tot de oprichting van Kinderfonds MAMAS. Een mooi initiatief voor krachtige vrouwen, de MAMAS, die meer bekendheid hard nodig hebben. En online marketing speelt daarbij een belangrijke rol.

"Ze denken altijd met ons mee, reageren supersnel, en ik kan merken dat ze echt veel passie hebben voor wat ze doen."
James van Wijngaarden

Hoe meer donateurs, hoe beter de MAMAS in staat zijn om vanuit hun eigen kleinschalige projecten kinderen uit de armoede te halen. Op de website (Kinderfondsmamas.nl) is te lezen hoe zij te werk gaan. Het mooiste is natuurlijk als bezoekers besluiten om donateur te worden en de MAMAS elke maand met 6 euro steunen. Daarmee helpen zij al één kind. Vandaar ook dat James en diens collega’s regelmatig online marketingcampagnes opzetten. Daarbij hebben ze Rooza Online Marketing ingeschakeld om te helpen bij Google Ads en om de effectiviteit van de website en de campagnes te meten.

"Dankzij het dashboard dat Rooza Online Marketing heeft gemaakt, zien we altijd hoe het ervoor staat."
James van Wijngaarden

Gepassioneerde online marketeers
“Voordat ik voor dit goede doel ging werken, organiseerde ik online marketingcampagnes bij een mediabureau”, blikt James terug. “Dus ja, ik heb relatief veel verstand van en ervaring met Google Analytics en Google Ads. Dat maakt het mogelijk om inhoudelijk met Rooza Online Marketing te schakelen, zodat zij onze campagnes zo effectief mogelijk kunnen optimaliseren. Ze denken altijd met ons mee, reageren supersnel, en ik kan merken dat ze echt veel passie hebben voor wat ze doen.”

Laten zien wat de MAMAS precies doen
Dankzij het dashboard dat Rooza Online Marketing heeft gemaakt, kan James altijd zien hoe het ervoor staat. Zo kan James bijvoorbeeld zien hoeveel mensen er op een advertentie hebben geklikt, hoelang ze op de website blijven en hoeveel donaties een campagne oplevert. “De website is vooral bedoeld om te laten zien wat de MAMAS precies doen. Zij leggen bijvoorbeeld moestuinen aan bij kwetsbare gezinnen in hun lokale gemeenschap thuis. Zo kunnen deze gezinnen zelf hun eigen voedsel verbouwen en zijn ze niet afhankelijk van voedselpakketten. Door dit soort concrete verhalen te delen, geven we een goed beeld van het belangrijke en noodzakelijke werk dat de MAMAS doen, en de impact die dat heeft. Daardoor zullen bezoekers van onze website hopelijk sneller geneigd zijn om ook donateur te worden.”

"Rooza Online Marketing is ingeschakeld om te helpen bij Google Ads en om de effectiviteit van de website en de campagnes te meten"
James van Wijngaarden

Meer klantervaringen

Rooza Online Marketing heeft bij veel organisaties, groot en klein, in uiteenlopende branches en sectoren de online resultaten verbeterd. Ontdek in de interviews wat de samenwerking met Rooza Online Marketing voor deze opdrachtgevers betekent.

Meer klantervaringen

Online marketing bureau

Contact

Online marketing uitbesteden

Op zoek naar een totaalpakket of andere oplossing? Vanuit een gezellig kantoor op loopafstand van station Arnhem denken we graag met je mee.

0%