Stefan Tibben en Elkin Coppoolse, eigenaars van italiëplein
Italieplein
Hoe bak je De Perfecte Pizza? Die vraag staat centraal op italiëplein.nl. En Stefan en Elkin helpen de bezoekers van hun website om hun pizzabak-skills naar een hoger niveau te tillen. Onlangs besloten ze om daarbij ook gebruik te maken van online marketing. Een goede keus, blijkt, want de bezoekersaantallen lopen duidelijk op.
“Iedereen die besluit om thuis pizza’s te gaan bakken, loopt dan al snel tegen dezelfde problemen aan’, weet Stefan. “Dat kan behoorlijk frustrerend zijn. En ja, dat weten we uit eigen ervaring, want zelf hebben wij die leercurve ook doorlopen.”
"Elke euro die we uitgeven blijkt voor een veelvoud aan omzet te zorgen. We hebben dan ook besloten om de online marketingcampagne te intensiveren."
Gedeelde passie voor pizzabakken
“Ik plaats al sinds 2010 filmpjes online, waarin ik mijn kennis over pizzabakken deel”, vervolgt hij. “Elkin nam in 2018 contact met me op om advies te vragen voor een specifiek probleem. Al snel bleek dat we niet alleen de passie voor pizzabakken delen, maar dat we elkaar ook echt verder kunnen helpen. Bovendien bleek zijn vrouw, Marlies, een mooie kookstudio te hebben. Perfect voor pizzaworkshops. En inmiddels is Elkin mijn compagnon: we runnen italiëplein nu dus samen.”
Steeds meer concurrentie
Elkin: “Naast filmpjes, ons blog en onze webshop, staan er op onze website ook inschrijfformulieren voor een online training of de workshop die we nog altijd in de kookstudio van mijn vrouw geven. Ondertussen zien we dat we niet de enigen zijn die tips geven over het bakken van pizza’s. Er komt steeds meer concurrentie. Belangrijk dus om ervoor te zorgen dat mensen via Google vooral bij ons uitkomen.”
"We vinden het heel prettig dat zij op basis van de data kansen zien en dat ze ons daar ook actief op wijzen"
Google Ads
“Dankzij de vele oplossingsgerichte content op onze website doen we het qua SEO al behoorlijk goed”, vult Stefan aan. “Maar je ontkomt er eigenlijk niet aan om ook via Google Ads bezoekers te trekken. En daar helpt Rooza Online Marketing ons nu mee.”
Marketingcampagne intensiveren
“In het begin hielden we het klein”, neemt Elkin het gesprek weer over. “Even kijken hoe het zou gaan. Maar toen kregen we een berichtje van Rooza Online Marketing: ze zagen zeer veelbelovende resultaten. Elke euro die we uitgeven blijkt voor een veelvoud aan omzet te zorgen. We hebben dan ook besloten om de online marketingcampagne te intensiveren. Daarbij richten we ons extra op het voorjaar, want we weten dat veel mensen in die periode pizza’s gaan bakken.”
Doelgroep verbreden
Stefan: “Met onze content over het zelf maken van pizza’s bereiken we al mensen die actief op pizza-trefwoorden zoeken. Met online advertenties hopen we nu ook klanten te bereiken die ons nog niet kennen. Maar de kennis die je nodig hebt voor een online marketingcampagne leer je jezelf niet even snel aan. Dat vraagt om veel expertise. Vandaar dat we ervoor gekozen hebben om die kennis in te huren. We zetten Rooza Online Marketing vooral in om onze doelgroep te verbreden. Daarbij vinden we het heel prettig dat zij op basis van de data kansen zien en dat ze ons daar ook actief op wijzen.”
"Als mensen in het voorjaar weer massaal pizza’s gaan bakken, zijn wij er qua online marketing helemaal klaar voor"
Meer klantervaringen
Rooza Online Marketing heeft bij veel organisaties, groot en klein, in uiteenlopende branches en sectoren de online resultaten verbeterd. Ontdek in de interviews wat de samenwerking met Rooza Online Marketing voor deze opdrachtgevers betekent.