Anouk Tuijnman, projectleider van Gameninfo.nl bij Trimbosinstituut
Trimbos-instituut
‘Ik wilde een duurzamere marketingaanpak’
Zo in het verhaal en uitdaging van een computergame opgaan dat het besef van tijd verdwijnt. Vaak heel prettig, zo’n flow. Maar als gamen iemands leven gaat beheersen, wordt het problematisch. Op de website Gameninfo.nl geeft het Trimbos-instituut informatie die helpt om problematisch gamen te voorkomen, zodat het niet uit de hand loopt en gamen een leuke hobby blijft. Daarbij is het natuurlijk wel belangrijk dat gamers en hun omgeving die website makkelijk kunnen vinden. En dat is ook de reden waarom Anouk Tuijnman en haar team samenwerken met Rooza Online Marketing.
"Rooza Online Marketing kan naar de website kijken vanuit een SEO-perspectief en een strategisch plan maken"
Gameninfo.nl staat al sinds 2015 online. Lange tijd werden bezoekers vooral via advertenties op het bestaan van de website geattendeerd. “Ik wilde het op een wat duurzamere manier aanpakken”, zegt Anouk. “Vandaar dat ik in 2022 contact heb opgenomen met Rooza Online Marketing, met de vraag of zij naar de website wilden kijken vanuit een SEO-perspectief en daar een strategisch plan voor konden maken.”
"Rooza Online Marketing stuurt duidelijke rapportages en communiceert heel transparant"
Nieuwe start
“Het had geen zin om de bezoekersaantallen van 2022 te vergelijken met de twee voorgaande jaren, omdat de corona-lockdowns in die jaren voor een unieke situatie zorgden. Gamegedrag nam toe, waarschijnlijk omdat er minder alternatieven waren voor vrijetijdsbestedingen. En ouders hadden meer zicht op het gamegedrag van hun kinderen, doordat iedereen meer thuis was. Ik zie de implementatie van de SEO-strategie dan ook als een nieuwe start, waarbij ik er alle vertrouwen in heb dat die aanpak op de langere termijn tot een groei van de bezoekersaantallen gaat leiden. Het prettige daarbij is dat Rooza Online Marketing duidelijke rapportages stuurt en heel transparant communiceert. Als er iets is, plannen ze meteen een belafspraak in. Daarbij helpt het dat ze ook betrokken zijn bij andere websites van het Trimbos-instituut en ze onze organisatie en onze manier van werken dus goed kennen.”
Plannen op het vlak van data-analyse
Gevraagd naar haar wensen, geeft Anouk aan dat ze nog een verbeterslag wil maken voor wat betreft de opbouw van de website. “Dat wil ik gedeeltelijk doen op basis van gebruikersonderzoek, met behulp van interviews en focusgroepen. Daarnaast wil ik ook meer uit kwantitatieve data halen, bijvoorbeeld over hoe de website gevonden en gebruik wordt. Daar kan Rooza Online Marketing, gezien hun expertise, een mooie rol in hebben.”
"Ze zijn ook betrokken bij andere websites van het Trimbos-instituut en kennen onze manier van werken dus goed."
Meer klantervaringen
Rooza Online Marketing heeft bij veel organisaties, groot en klein, in uiteenlopende branches en sectoren de online resultaten verbeterd. Ontdek in de interviews wat de samenwerking met Rooza Online Marketing voor deze opdrachtgevers betekent.