Nieuw! In-company Google Analytics 4 (GA4) training

Femke ter Steeg-Klok, algemeen directeur van Bills Barn

COBB barbecues

Bij barbecueliefhebbers rinkelt er bij de naam COBB ongetwijfeld meteen een belletje. Als ze al niet een barbecue van dit populaire merk in hun bezit hebben. Made in South Africa. En Bills Barn is in Benelux de importeur. En dan is er nog de uit Australië afkomstige Blazaball. Daarvan is Bills Barn de exclusief importeur in Europa.

Blazaball? Femke: “Ja, dat was onze eerste uitdaging: om uit te leggen wat dat precies is. Daarbij hebben we in 2021 Rooza Online Marketing ingeschakeld. Dat leidde tot een A/B-test, waarbij we in de ene campagnetekst meer de nadruk legde op hoe de Blazaball precies werkt en in de andere tekst op wat je ermee kunt bereiken.”

"Dankzij een A/B-test is duidelijk wat mensen willen weten"
Femke ter Steeg-Klok

Het belang van een goede uitleg

“De variant waarin we uitlegden hoe de Blazaball werkt, deed het beter. Want je kunt wel zeggen dat je een handig hulpmiddel hebt om sneller een goed vuur te maken – want dat is waar we het hier over hebben – maar dan moet je daarbij meteen een goede uitleg geven. Dus dat het om een soort van ijzeren mandje gaat voor aanmaakblokjes. En dat dit mandje ervoor zorgt dat er genoeg ruimte zit tussen die blokjes en de aan te steken kolen of houtblokken, zodat er voldoende zuurstof bij het vuur kan komen.”

"Je hebt contact met degenen die het ook daadwerkelijk gaan doen en ze communiceren in een begrijpelijke taal."
Femke ter Steeg-Klok

Duidelijkere communicatie

Wat het inzicht van die A/B-test opleverde? “Het heeft ervoor gezorgd dat we de werking van de Blazaball nu overal duidelijker communiceren”, geeft Femke aan. “Dus niet alleen op de website en in de online marketingcampagnes, maar bijvoorbeeld ook op displays.”

Focus op doelgroepen

“Wat ik echt prettig vind aan de samenwerking met Rooza Online Marketing is dat het een klein bedrijf is”, vervolgt ze. “Je hebt contact met degenen die het ook daadwerkelijk gaan doen en ze communiceren in een begrijpelijke taal. Het volgende project? A/B-testen inzetten voor COBB-campagnes, en dan vooral om te kijken op welke doelgroepen we ons het best kunnen focussen.”

"Het heeft ervoor gezorgd dat we de werking van de Blazaball nu overal duidelijker communiceren"
Femke ter Steeg-Klok

Meer klantervaringen

Rooza Online Marketing heeft bij veel organisaties, groot en klein, in uiteenlopende branches en sectoren de online resultaten verbeterd. Ontdek in de interviews wat de samenwerking met Rooza Online Marketing voor deze opdrachtgevers betekent.

Meer klantervaringen

Online marketing bureau

Contact

Online marketing uitbesteden

Op zoek naar een totaalpakket of andere oplossing? Vanuit een gezellig kantoor op loopafstand van station Arnhem denken we graag met je mee.

0%
arrow-up