Koos Block, Chief Operating Officer (COO) bij AVG-Programma
AVG Programma
‘Welke emoties leven er binnen de doelgroep? Daar begint het mee’
Het is best een uitdaging om aan alle regels van de AVG te voldoen, de voor alle bedrijven en organisaties verplichte privacywet. Maar wie het online stappenplan van AVG-Programma doorloopt, voldoet vaak al binnen een paar uurtjes aan alle eisen. Kortom: een snelle en makkelijke manier om door de zure appel heen te bijten. En dat is voor iedereen prettig. AVG-Programma en Rooza Online Marketing doen er dan ook alles aan om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen aan de slag gaan met het AVG-stappenplan. De kunst daarbij is om de juiste snaar te raken.
"Om de lijntjes kort te houden en de expertise van alle teamleden zo optimaal mogelijk te benutten, werd er een online samenwerkingstool opgetuigd."
Begin 2023 lanceerde AVG-Programma een nieuwe website. Qua look and feel sloot die helemaal aan bij de wensen. Alleen wel jammer dat zo weinig mensen de nieuwe website wisten te vinden. “Het was duidelijk dat we meer in de huid van onze doelgroep moesten kruipen”, blikt Koos terug. “En daar konden we wel wat hulp bij gebruiken.”
Korte lijntjes
Een mooie klus voor Rooza Online Marketing, die meteen alle zeilen bijzette. Om de lijntjes kort te houden en de expertise van alle teamleden zo optimaal mogelijk te benutten, werd er een online samenwerkingstool opgetuigd. Ook werden er wekelijkse (online) meetings ingepland. Dat alles om ervoor te zorgen dat iedereen op elk moment op de hoogte is van de actuele stand van zaken.
Geruststellend
Het risico om een boete te krijgen en reputatieschade zijn een grote motivatie voor ondernemers om het AVG-verhaal goed te regelen. Maar hoewel de wil er is om het aan te pakken, weten ze vaak niet zo goed waar te beginnen. Daarbij hebben ze nog veel andere dingen aan hun hoofd. De online marketingcampagne moet ervoor zorgen dat het onderwerp meer bij ze gaat leven en dat ze weten dat er een AVG-programma bestaat dat ze helpt om in een relatief korte tijd AVG-compliant te zijn. “Het is heel geruststellend als je klanten en relaties kunt verzekeren dat hun gegevens op een zorgvuldige en verantwoorde manier worden behandeld”, benadrukt Koos. “En zo zie je maar: bij online marketing spelen er veel technische zaken, waarbij je aan verschillende knoppen kunt draaien, maar is het minstens zo belangrijk om te weten welke emoties die er binnen een doelgroep leven en daar je boodschap zo goed mogelijk op af te stemmen.”
"Bij online marketing is het minstens zo belangrijk om te weten welke emoties die er binnen een doelgroep leven."
Meer klantervaringen
Rooza Online Marketing heeft bij veel organisaties, groot en klein, in uiteenlopende branches en sectoren de online resultaten verbeterd. Ontdek in de interviews wat de samenwerking met Rooza Online Marketing voor deze opdrachtgevers betekent.