Makerpoint

Interview met Sander Smit. Co-founder en mede-eigenaar van Makerpoint. Makerpoint levert Complete oplossingen op het gebied van 3D-technologie. Zowel online als bij meerdere vestigingen door het hele land.

Jarenlang deed Sander de online marketing zelf. Maar in juni 2017 gaf hij het stokje over aan Rooza Online Marketing. Waarom? “Het ontbrak mij aan tijd en de nodige vakkennis. Want zo makkelijk is het nu ook weer niet.”

Zelf producten ontwerpen en produceren. Dankzij 3D-printers is dat makkelijker dan ooit. Die technologie veroorzaakt momenteel dus een ware revolutie in het bedrijfsleven, onderwijs en de gezondheidszorg. Sander en de twee mede-eigenaren van MakerPoint weten dat als geen ander. Na de openingen van de eerste vestiging in Arnhem, in 2013, is het bedrijf snel gegroeid. Momenteel zijn er vijf fysieke vestigingen. In iedere vestiging is een uitgebreide showroom en worden regelmatig workshops en trainingen georganiseerd. Daarnaast kunnen klanten via de website zelf een 3D-apparaat of onderdelen bestellen.

Andersoortige Google Adwords
Om de mooie groeicijfers vast te kunnen houden, is MakerPoint constant op zoek naar nieuwe klanten. Momenteel richt het bedrijf zich nadrukkelijker op de zakelijke markt. Dat zie je ook terug in het soort Google Adwords dat ze inzetten.

Geen mooie praatjes
Bij de nieuwe strategie speelt online marketing dus een belangrijke rol. Maar hoe weet je of die investering zich daadwerkelijk terugverdient? “Vanaf het begin af aan is Rooza Online Marketing daar heel duidelijk over geweest”, vertelt Sander. “Tim is niet iemand van mooie praatjes. ‘Zoveel kost het en zoveel levert het op,’ vertelde hij tijdens ons eerste kennismakingsgesprek. Het was mij ook direct duidelijk dat hij de benodigde vakkennis in huis heeft.”

Meetbare resultaten
“Ook prettig zijn de maandelijkse rapportages”, vervolgt Sander. “Voorheen waren de resultaten van onze online marketing niet meetbaar. Maar nu dus wel. En nadat Rooza Online Marketing aan de slag was gegaan, zagen we ook vrij snel resultaat. Daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om, dus dat is erg fijn.”

“NADAT ROOZA ONLINE MARKETING AAN DE SLAG WAS GEGAAN, ZAGEN WE OOK VRIJ SNEL RESULTAAT. DAAR GAAT HET UITEINDELIJK NATUURLIJK OM”


Ook samenwerken met Rooza Online Marketing?

Goed plan! Neem contact met ons op en ontdek hoe wij de online prestaties van uw onderneming gaan verbeteren.

Meer klantervaringen

Rooza Online Marketing heeft bij veel organisaties, groot en klein, in uiteenlopende branches en sectoren de online resultaten verbeterd. Lees in deze interviews wat de samenwerking met Rooza Online Marketing voor deze opdrachtgevers betekent.

Drukenbestel.nl
Van google-campagnes tot emailmarketing, en van social media tot het responsive maken van de website.
NetRom
B2B Leadgeneratie online marketingstrategie middels SEO, Google Ads en Social Media.
Isogoed
Leadgeneratie middels Facebook marketing en Google Ads (SEA).
Makerpoint
Online marketing (o.a. SEA en Social Media Marketing) voor e-commerce webshop en fysieke vestigingen.
Verloskundig Centrum Puur Vroedvrouwen
Online marketing (o.a. SEO en SEA) voor Verloskundig Centrum PUUR Vroedvrouwen.