NetRom

Interview met Han in ’t Veld. CEO van NetRom (300+ FTE). Ontwikkelen bedrijfskritische applicaties voor Independent Software Vendors en beursgenoteerde ondernemingen wereldwijd.

NetRom ontwikkelt software. En daarvoor schakelen ze programmeurs in Roemenië in. Inmiddels werken er al meer dan 300 mensen bij dit sofwarebedrijf. Een grote partij dus. En daar hoort ook professionele online marketing bij. Maar met wie ga je op dat vlak in zee?

‘Geen consultancy prietpraat, maar een praktische aanpak’

Pitches
Er kwam een longlist. Daarna een shortlist. En de bureaus en freelancers van die lijst kregen de kans om zich aan NetRom te presenteren. Een pitch dus. “We kregen aardig wat consultancy prietpraat te horen”, vertelt Han. “Zo was er iemand die zei dat je nooit kunt voorspellen wat de resultaten zijn. Hij stelde voor om eerst maar eens zes maanden te beginnen om te kijken wat er gebeurt. Maar dan wel voor 160 euro per uur.”

Rooza Online Marketing optimaliseerde de website (SEO), lanceerde SEA-campagnes met Google Ads en zorgde dat social media onderdeel van de marketingstrategie werd

Een eigen dashboard-tool
“Maar Tim had een heel ander verhaal”, vervolgt Han. “Hij heeft een praktische aanpak. Dat pragmatisme sluit ook heel erg aan bij onze organisatie. Daarbij werd ons meteen duidelijk dat hij veel verstand heeft van online marketing. Dat hij een eigen dashboard-tool heeft ontwikkeld waarmee je precies kunt zien wat de inspanningen opleveren, vonden we ook een verademing. Naast mij was het volledige verkoopteam aanwezig. En we hebben unaniem voor Rooza Online Marketing gekozen.”

The whole shebang
Daarna ging het snel. Rooza Online Marketing optimaliseerde de website (SEO), lanceerde SEA-campagnes met Google Ads en zorgde ervoor dat ook social media een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie van NetRom werd. Kortom: the whole shebang

De motor achter online activiteiten
“Naast de wekelijkse automatische rapportages via het dashboard waar we zelf op konden inloggen, hadden we ook op gezette tijden een conference call”, vertelt Han. “Tim kwam dan altijd met goede suggesties en creatieve ideeën. Hij was echt de motor achter onze online activiteiten. Omdat we onze verkooporganisatie in Nederland aan het uitbreiden zijn, hebben we nu een fulltime online marketeer in dienst genomen. Maar als we een specifieke vraag hebben, zullen we zeker nog bij Rooza Online Marketing aankloppen.”


Ook samenwerken met Rooza Online Marketing?

Goed plan! Neem contact met ons op en ontdek hoe wij de online prestaties van uw onderneming gaan verbeteren.

Meer klantervaringen

Rooza Online Marketing heeft bij veel organisaties, groot en klein, in uiteenlopende branches en sectoren de online resultaten verbeterd. Lees in deze interviews wat de samenwerking met Rooza Online Marketing voor deze opdrachtgevers betekent.

Maag Lever Darm Stichting
Conversieoptimalisatie, Dashboarding & Analytics
Drukenbestel.nl
Van google-campagnes tot emailmarketing, en van social media tot het responsive maken van de website.
NetRom
B2B Leadgeneratie online marketingstrategie middels SEO, Google Ads en Social Media.
Isogoed
Leadgeneratie middels Facebook marketing en Google Ads (SEA).
Makerpoint
Online marketing (o.a. SEA en Social Media Marketing) voor e-commerce webshop en fysieke vestigingen.
Verloskundig Centrum Puur Vroedvrouwen
Online marketing (o.a. SEO en SEA) voor Verloskundig Centrum PUUR Vroedvrouwen.