Wij delen graag dashboarding & analytics kennis
Dashboarding & analytics artikelen Pagina 4
Artikelen over dashboarding & analytics (49)
Privacyvriendelijk instellen Google Analytics
Door Christian Broekmeulen, 20 januari 2022
De Oostenrijkse privacytoezichthouder rondde in januari 2022 een onderzoek af naar het gebruik vanGoogle Analytics door een Oostenrijkse website. Volgens dat onderzoek blijkt Google Analytics in dit geval niet aan […]
Facebook Ads UTM tagging
Door Christian Broekmeulen, 16 december 2021
UTM-tagging (Urchin Tracking Module) is een vorm van URL tagging waarbij informatie aan een link wordt toegevoegd. UTM tagging wordt gebruikt door Google Analytics om de herkomst van het verkeer […]
Server side tagging & tracking
Door Christian Broekmeulen, 22 december 2020
Server-side tagging is an sich geen nieuwe ontwikkeling, maar nu Google zich er actief mee bezighoudt, wordt het gezien als een effectieve oplossing voor problemen zoals Intelligent Tracking Prevention (ITP), […]
UTM-parameters “doorgeven” tussen websites
Door Christian Broekmeulen, 20 augustus 2020
Stel: Je hebt 2 websites. Met online campagnes promoot je website A. Deze website, bijvoorbeeld een actiesite of landingpage, verwijst je bezoeker naar website B (bijvoorbeeld je webshop). Hoe meet […]
Enhanced E-commerce tracking voor Woocommerce met Google Tag Manager
Door Christian Broekmeulen, 29 juli 2020
Enhanced e-commerce tracking voor je Woocommerce webshop in 3 simpele stappen. Na het instellen van enhanced e-commerce tracking kun je het Google Analytics e-commerce rapport gebruiken om het koopgedrag van […]